سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۶:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۸ ساعت ۲۱:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

ایجاد زیرساخت‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار کشاورزی ایفا می‌کند

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: ایجاد و گسترش زیرساختم ها و صنایع تبدیلی نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه پایدار بخش کشاورزی ایفا می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان: خالد جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح سیلوی ۱۵ هزارتنی ذخیره غلات تعاونی روستایی صاحب شهرستان سقز با بیان این مطلب اظهار داشت: بزودی ساخت کارخانه فرآوری معدن طلای سقز آغاز می‌شود که ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد را به دنبال خواهد داشت.

جعفری ابرازداشت: در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز بکار کارخانه فرآوری معدن طلای سقز خواهیم بود که جدا از ایجاد درآمد برای استان، زمینه اشتغال بسیار خوبی برای شهرستان سقز به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه گندله و کنسانتره و آهن اسفنجی سقز هم از پیشرفت خوبی برخوردار است، ادامه داد: سقز در بحث ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در حال رشد است و این رویه همچنان باید با سرعت ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: با وجود شرایط کم آبی در کشور، ظرفیت این استان از لحاظ تولید گندم بسیار خوب است و سالانه به طور متوسط یک میلیون و ۱۰۰ تن گندم در استان تولید می‌شود.

جعفری نقش سیلوها را در چرخه فرآوری و جمع آوری محصولات از لحاظ بهداشتی بسیار مهم دانست و افزود: ارزش تعاونی ها به لحاظ غیردولتی بودن و اتکا به بخش خصوصی بسیار ارزشمند است، لذا حمایت از این بخش ضروری است.

وی با بیان اینکه در سقز زیرساخت‌های خوبی در حوزه راه، فرودگاه و کشاورزی ایجاد شده است، اضافه کرد: با توجه به تخصیص آب به پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سقز، به طور قطع در آینده شاهد توسعه کشاورزی در منطقه خواهیم بود.