پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۴۳:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۱۴ ساعت ۲۳:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

اعتبارات اشتغالزایی، فرصتی که باید غنیمت شمرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارکردستان، بر ضرورت تسریع در پرداخت اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی تاکید و خاطرنشان کرد: این اعتبارات فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی در استان است و باید آن را غنیمت بشماریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در جلسه کمیته بررسی اعتبارات مرحله ۵ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و هماهنگی پرداخت اعتبارات مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: عدم تکمیل پرونده طرح های معرفی شده به بانک ها توسط متقاضیان، موجب از دست رفتن فرصت و عدم جذب این اعتبارات می شود. 

وی افزود: برای تحقق جذب حداکثری اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و جلوگیری از اتلاف وقت، باید پرونده های ناقص حذف و طرح های جدید به جای آنها به بانک های عامل معرفی شود. 

جعفری در ادامه یادآور شد: اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به طرح هایی که در روستاهای حریم شهرها و خارج از محدوده شهرک های صنعتی اجرا شوند، تعلق می گیرد. 

معاون اقتصادی استاندار در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی نیز اظهار داشت: سهم امسال استان از این اعتبارات ۳۳۶ میلیارد ریال است و سهمیه بندی آن شهرستانی است. 

وی متذکر شد: اگرچه اختیار این اعتبارات با فرمانداران است اما وظیفه ادارات استانی کماکان مهم است و باید ادارات شهرستانی خود را فعال تر کنند. 

جعفری، صنایع دستی را در جذب اعتبارات مشاغل خانگی، دارای پتانسیل بسیار خوب عنوان کرد و افزود: این اعتبارات می تواند در ایجاد اشتغال در استان بسیار موثر باشد مشروط بر آنکه به درستی پرداخت شود. 

وی همچنین تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب عدم موفقیت مشاغل خانگی می شود، نبود بازار است که این مهم نیز برای پشتیبان ها تعریف شده و امیدواریم زمینه رونق این کسب و کارها را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پایان با اشاره به برنامه های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم برای حمایت از مشاغل خانگی، گفت: در دولت جدید باید به برنامه های اشتغال، بهای بیشتری داده شود و باید زمینه ای فراهم کنیم تا این فرصت ها، اشتغالزایی بیشتری برای استان به دنبال داشته باشد.