سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۷:۱۶:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۱۶ ساعت ۱۷:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

توسعە کردستان باید توسط تعاونی ها و بخش خصوصی دنبال شود/ کار فرهنگی برای معرفی جایگاە و اهمیت بخش تعاون لازم است

استاندار کردستان تصریح کرد کە توسعە و پیشرفت کردستان باید توسط تعاونی ها و بخش خصوصی دنبال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر  استان کردستان با بیان اینکه طبق قانون، سرمایه گذاری دولتی در امر تولید منع شده و دولت تنها تسهیل کننده و حامی سرمایه گذاری است، گفت: امروز تقریبا در تمامی جوامع نقش تعاونی ها و بخش خصوصی در تولید و اشتغال آفرینی برجسته است.

استاندار کردستان گفت: اعتقاد دارم که مسیر توسعه کردستان، تولید و اشتغال باید با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی صورت بگیرد و این ظرفیت نیز در کشور و استان ما وجود دارد.
وی  با انتقاد از اینکە جایگاە تعاونی ها و نقش آن در اقتصاد برای مردم تبیین نشده است، گفت؛ با اقدامات فرهنگی و کارهای تبلیغی باید مردم را نسبت حضور و فعالیت در تعاونی ها ترغیب کرد.
مرادنیا با اشاره به اینکه امروز زیرساخت های مناسبی نظیر منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد اظهار کرد: تعاونی های موجود در استان کردستان می توانند از این ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و کار تولیدی استفاده کنند.
استاندار کردستان بکار بردن لفظ محروم برای کردستان با توجه به وجود منابع و نیروی انسانی کارآمد را شایسته ندانست و گفت: سرمایە گذاران استان خود باید دلسوزانە برای توسعە استان همت کنند و ما نیز در این راستا هر نوع همکاری و تسهیلگری را انجام خواهیم داد.
در این مراسم از ۱۰ تعاونی برتر استان کردستان با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.