پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۲۱:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۲۰ ساعت ۱۸:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

تلاش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، حفظ اشتغال و تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و اشتغال استان، همه ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می کنیم اشتغال و تولید موجود را حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در ۱۶۷ اُمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات این کارگروه، افزود: دستگاه های نظارتی، اجرای این مصوبات را پیگیری می کنند و ما به عنوان استانداری اختیار داریم ادارات و بانک هایی که در اجرای مصوبات کوتاهی می کنند را به مراجع قضایی معرفی کنیم. 

وی در خصوص دستورکار بررسی مشکلات شهرک صنعتی بیلو مریوان، بر ضرورت تسریع در حل مشکلات تامین آب، دفع فاضلاب و سایر مشکلات این شهرک تاکید و یادآوری کرد: از مشکلات و تنگناهای دستگاه های ذیربط اطلاع داریم اما شهرک صنعتی بیلو برای استان بسیار مهم است. 

بررسی مشکلات لکه صنعتی برازان، از دیگر دستور کارهای این جلسه بود که جعفری با اشاره به اینکه در این ناحیه واحدهای زیادی فعال هستند، افزود: با توجه به اینکه این لکه صنعتی به صورت هیات امنایی اداره می شود، ثبت آن به عنوان ناحیه صنعتی خصوصی یا غیر دولتی، می تواند در تسریع سازماندهی و رفع مشکلات آن بسیار موثر باشد. 

یکی دیگر از دستورکارهای این جلسه، بررسی مشکل تامین برق زنجیره فرش نظرپور بود که معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اهمیت هنر – صنعت فرش برای استان، خاطرنشان کرد: زنجیره فرشی که توسط این سرمایه گذار ایجاد شده، بسیار مهم و جزو طرح های اولویت دار استان است و از هر لحاظ توجیه دارد لذا ازشرکت توزیع نیروی برق استان می خواهیم به هر نحو ممکن برای کاهش هزینه های تامین برق مورد نیاز، به این واحد کمک کند. 

جعفری در رابطه با مشکلات مالیاتی جهاد نصر استان نیز، با اذعان به اشتغال ایجاد شده توسط جهاد نصر و مطالبات زیاد آن از دستگاه های دولتی، از اداره مالیات استان خواست اگر تصمیم گیری در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی جهاد نصر، از اختیارات استان خارج است، با مرکز مذاکره کنند. 

شایان ذکر است، در این جلسه علاوه بر موارد مذکور، مشکلات ۳ واحد اقتصادی دیگر نیز بررسی و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد و پرداخت ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۰ طرح کشاورزی و ۱۶ طرح صنعتی از محل طرح رونق تولید ۱۴۰۰ نیز مصوب شد.