سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۱۰:۳۵:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۲۱ ساعت ۱۸:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

راە حفظ و نگهداری بناهای تاریخی واگذاری بە بخش خصوصی است

استاندار کردستان تاکید کرد کە راە درست و اصولی حفظ و نگهداری بناهای تاریخی در استان واگذاری این اماکن بە بخش خصوصی است.

 

 

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان بهمن مرادنیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان گفت: در سطح استان تعداد زیاد بنا و ساختمان تاریخی وجود دارند که از لحاظ اعتباری مرمت و نگهداری آنها برای دولت امکان پذیر نیست و بر همین اساس راهکار درست واگذاری این بناها به بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی با صرف هزینه معقول و در زمان کم این بناها را مرمت و آنها را نیز از خطر نابودی حفظ می کند و همزمان نیز می تواند از طریق آن اشتغالزایی ایجاد کند.
مرادنیا اضافه کرد: در استان کردستان در چندین مورد واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی انجام شده که نتیجه رضایت بخشی داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به رونق مبادلات تجاری از طریق مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه اشاره کرد و گفت: ما وقتی مرز رسمی داریم باید خود را موظف به ایجاد زیرساخت ها و امکانات آن بدانیم.
وی با بیان اینکه شهرستان بانه بواسطه وجود مرز، منطقه ویژه و منطقه آزاد در آینده می تواند بسیار توسعه پیدا کند، افزود: لازم است آزمایشگاه استاندارد در منطقه ویژه اقتصادی بانه ایجاد شود که هم به مرز نزدیک است و هم در دل منطقه آزاد واقع شده است.