سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۱۳:۱۱:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۲۲ ساعت ۱۷:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

کردستان بە نسبت میزان جمعیت و تعداد بستری ها کمترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد/ ۳۵ درصد جمعیت استان واکسینە شدە اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  تصریح کرد کە استان کردستان بە نسبت جمعیت و تعداد بستری ها کمترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور را دارد.

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمد ابراهیم زارعی در جلسە ستاد استانی مقابلە با بیماری کرونا کە بە حضور معاون سازمان بازرسی کشور برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا گفت: از آغاز شیوع کرونا ۴۵ جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا و دهها جلسه دیگر در کمیته ها و زیر مجموعه های دیگر برگزار شدە است.
وی  با بیان اینکە تاکنون ۳۹٨ هزار بازدید مشترک از اماکن و اصناف انجام شدە است، افزود: در همین مدت سە هزار و ۵۰۰ واحد پلمپ و تعداد دو هزار و ۵۰۰ مورد نیز بە مراجع قضایی معرفی شدند.
زارعی یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا ۳۴ هزار نفر بستری و  متاسفانه تعداد هزار و ۵۵۴ نفر نیز فوت کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخش دیگری ازسخنان خود روند واکسیناسیون در استان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: بیش از۳۵ درصد جمعیت استان در مقابل بیماری کرونا واکسن دریافت کردەاند.
زارعی اضافە کرد: در سطح استان کردستان ۴۲۷ هزار نفر  دوز اول و ۱۹۴ هزار نفر نیز هر دو دوز واکسن را تزریق کردە اند کە معادل ۳۵ درصد جمعیت استان است.