پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۴:۴۸:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۲۵ ساعت ۰۶:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون سیاسی اجتماعی استاندار:

کردستان، ذخیره‌گاه فرهنگی ایران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، تاکید کرد: کردستان ذخیره‌گاه فرهنگی ایران و هورامان ذخیره گاه فرهنگی کردستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمدابراهیم زارعی در مراسم تجلیل از تلاشگران و دست اندکاران پروژه ثبت جهانی هورامان در یونسکو، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در دولت آقای روحانی در کردستان رخ داد، علاوه بر بر پروژه های بزرگی مانند راه آهن، جاده مریوان، پیاده راه فردوسی و … ثبت جهانی هورامان بود چرا که منظر فرهنگی هورامان، ثروت بزرگی هم برای منطقه و هم برای کشور است.

وی تاکید کرد: کردستان ذخیره گاه فرهنگی ایران و هورامان ذخیره گاه فرهنگی کردستان است. 

زارعی با اشاره به اینکه هورامان به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و تاریخی نمونه ای ارزشمند است، اذعان داشت: با نگاه به باغ های هورامان متوجه می شویم، در هیج جای دنیا تا این حد مهربانانه با طبیعت برخورد نشده که نه تنها طبیعت کم نشده بلکه به آن اضافه هم شده است. 

معاون استاندار، تاکید کرد: برای حفظ دستاورد مهم ثبت جهانی هورامان با ید ۲ کار اساسی انجام شود، یکی آموزش مداوم مردم و دوم فراهم کردن امکانات رفاهی برای ساکنین تا علاوه بر حفاظت از منطقه، مردم در آسایش زندگی کنند. 

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی موجب شناساندن هورامان به جهان می شود، یادآور شد: شناساندن هورامان به اقصی نقاط ایران، وظیفه همه ماست. 

زارعی ضمن قدردانی از فرماندار، بخشداران و مدیران ذیربط، رسانه های محلی و فعالان مدنی که در تحقق آرزوی دیرینه ثبت جهانی هورامان تلاش کرده اند و همچنین از حمایت های آقای استاندار تقدیر و تشکر کرد.