شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۱۵:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۲۸ ساعت ۱۷:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

تامین زیرساخت ها تا ورودی منطقه آزاد بانه و مریوان، باید در اولویت قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، تاکید کرد: به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان، تامین زیرساخت ها تا ورودی منطقه، باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری با اذعان به اینکه تامین اعتبار منطقه آزاد تجاری صنعتی – بانه و مریوان بر عهده شورای عالی مناطق آزاد است، افزود: تامین زیرساخت ها تا ورودی منطقه بر عهده استان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است برآورد نسبتاً دقیقی از اعتبارات مورد نیاز برای تامین این زیرساخت ها، داشته باشیم و با توجه به اینکه این اعتبارات از توان استان خارج است باید تلاش کنیم از اعتبارات ملی بهره بگیریم.
جعفری در ادامه تامین زمین را یکی از مباحث بسیار مهم در راه اندازی منطقه آزاد تجاری – صنعتی بانه و مریوان عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود سدها، مشکل خاصی در تامین و تخصیص آب صنعتی نداریم و از لحاظ تامین گاز نیز شرایط خوب است، برای تامین برق خط ۲۳۰ در مریوان مشکلی نداریم اما برای بانه باید از سقز تامین شود و در حوزه راه نیز مشکل خاصی وجود ندارد.
شایان ذکر است، منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۶ طی قانون ایجاد ۷ منطقه آزاد جدید در کشور ابلاغ شد که مساحت آن در بانه حدود ۱۹۰۰ هکتار و در مریوان حدود ۳۵۰۰ هکتار است.