چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۳۹:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۳۰ ساعت ۲۳:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

افزایش قابل توجه سهم کردستان از اعتبارات تبصره ۱۸، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، افزایش قابل توجه سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذار عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در دومین جلسه کمیته تبصره ۱۸ که به صورت ویدئو کنفرانس سراسری با وزارت اقتصاد و دارایی برگذار شد، با اذعان به اینکه در قانون بودجه امسال، تسهیلات تبصره ۱۸ به تناسب درصد بیکاری استان ها در نظر گرفته شده افزود: سهم کردستان ۴/۱% از کل این اعتبارات است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

وی افزود: این رقم بر اساس برآورد اولیه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه ای و سرمایه در گردش است که با هماهنگی وزارتخانه ها و بانک ها در قالب این کمیته، طرح ها مصوب و برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند. 

جعفری یادآور شد: این اعتبارات برای سرمایه گذاری در طرح های نیمه تمام، راکد و سرمایه گذاری های جدید در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و دانش بنیان ها، فرصت بسیار مناسبی است. 

وی ادامه داد: اعتبارات تبصره ۱۸ در سالهای گذشته نیز وجود داشت اما امسال منسجم تر شده و دبیرخانه آن در اداره کل اقتصاد و دارایی قرار دارد. 

معاون اقتصادی استاندار ضمن هشدار نسبت به زمان محدود بهره مندی از این اعتبارات، اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح های استان از پیش شناسایی و مجوزها صادر شده است، باید اولویت بندی ها انجام شود تا با همکاری بانک ها و متقاضیان سرمایه گذاری، امکان جذب حداکثری این تسهیلات در اسرع وقت فراهم شود.