جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۰:۲۶:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۳۱ ساعت ۱۴:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

پاسداشت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه خطیر همگان است

استاندار کردستان پاسداشت و انتقال ارزش‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه خطیر همگان عنوان کرد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان عزیز در روزهای حماسه و نبرد دانست و گفت: در برابر آنانی که در طول هشت سال دفاع مقدس عاشقانه ایستادگی کرده‌اند و از کیان ایران اسلامی پاسداری کردند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، سراسر کشور صحنه همدلی، وحدت و همراهی مردم با نظام و آرمان‌های انقلاب بود و هفته بزرگداشت دفاع مقدس نیز فرصتی مغتنم برای تحکیم وحدت و همدلی است.

استاندار کردستان با اشاره بر ضرورت تکریم خانواده شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران بزرگترین یادگاران دفاع مقدس هستند و تجلیل، تکریم و سرکشی از آنان خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس را برای مسئولان یادآوری می‌کند.

وی تاکید کرد: وظیفه امروز همه مردم و مسئولان، زنده نگهداشتن راه شهیدان و بزرگمردان دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن رشادت ها و مردانگی رزمندگان به نسل امروز و جوانان ایران اسلامی است.

مرادنیا با اشاره به اینکه دشمنان و در راس آنان آمریکا همواره در صدد تضعیف نظام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی دیروز با جنگ نظامی و امروز با محاصره اقتصادی و تحریم خواستند به گونه‌ای جمهوری اسلامی را شکست بدهند، اما به لطف خداوند، برکت خون شهدا و با رهبری حکیمانه‌ی رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌ی آنان نفش بر آب شده و هیچ گاه موفق نشده‌اند.

استاندار کردستان گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها مقتدر و اثرگذار است و نقش خود را در منطقه به خوبی ایفا می‌کند و با تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور مستقل شده و زمینه‌های تولید، توسعه و اشتغال فراهم می‌شود.

در ‌پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌ی معظم شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل شد.