جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۴۶:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۷ ساعت ۱۳:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

همکاری میان ادارات برای کنترل قیمت کالاها و مقابلە با گرانفروشی لازم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان بر ضرورت همکاری میان ادارات برای کنترل قیمت کالاها و مقابلە با گرانفروشی تاکید کرد.

‌بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی  استانداری کُردستان؛ خالد جعفری در جلسه  کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان کردستان، ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت با بیان اینکه تداوم نظارت و بازرسی ها از سطح بازار باید بصورت مداوم باشد، گفت: دستگاه‌های که در حوزه مبارزه با گرانفروشی و کنترل بازار نظارت دارند باید بصورت هماهنگ اقدام کنند.

‌وی با بیان اینکه انجام اقدامات منسجم برای کنترل بازار  و تداوم  بازرسی ها خواست وزارت دادگستری است، افزود: باید هماهنگی و همکاری همە جانبەتری در گشت زنی، نظارت و ارسال پروندەها وجود داشتە باشد.

‌جعفری با اذعان به اینکه گران شدن برخی کالاها واقلام با در نظر گرفتن مجموع شرایط در کشور اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: مسئله مهم این است که کالاها بی ضابطه و خارج از قوانین افزایش قیمت پیدا نکنند.

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار  کردستان  با بیان اینکه ممکن است ارز ترجیحی به زودی توسط دولت کنار گذاشته شود و سیاست دیگری در دولت اتخاذ گردد، گفت: تا زمانی که ارز ترجیحی برقرار است ما موظف هستیم وظایف کنترلی و نظارتی خود را بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

‌جعفری همچنین در خصوص اینکه قیمت برخی کالاها در استان گرانتر از دیگر استانها است واکنش نشان داد و افزود: کردستان گرانتر از دیگر استانهای کشور نیست و حتی قیمت برخی اقلام از میانگین کشوری پایین تر است، اما کالاهایی نیز وجود دارند که در استان تولید نمی‌شوند و همین امر باعث می‌شود که گاها قیمت چند قلم کالا مقدار بسیار اندکی بیشتر از نقاط دیگر باشد.