جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۰:۱۹:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۸ ساعت ۱۶:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

رییس سازمان ملی استاندارد:

کارگروه مشتقات نفتی برای نخستین بار در کردستان تشکیل می‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: علاوه بر تکمیل آزمایشگاه مشتقات نفتی در مرز باشماق مریوان برای نخستین بار کارگروه مربوطه هم در استان کردستان تشکیل می‌شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در بازدید از مرز بین‌المللی باشماق مریوان اظهار داشت: برای اینکه تجار فعال در استان کردستان مجبور نشوند به استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه بروند، تعهد کردیم کارگروه مشتقات نفتی را هم در این استان تشکیل دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از نیازهای مرزباشماق مریوان وجود آزمایشگاه مشتقات نفتی است که وعده تکمیل آن را با کمک بخش خصوصی به استاندارد کردستان دادیم.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در بازدیدی که از مرز باشماق مریوان داشتیم مسائل مربوط به ورود و خروج کالا و مشکلات تجار با استاندارد را بررسی کردیم تا آنها را از مرکز پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه باشماق مرزی پویا، فعال و دارای ظرفیت فراوان است، افزود: ساختمان اداری استاندارد را با کمک بخش خصوصی در این مرز احداث خواهیم کرد.شریعتی اعلام کرد:

شریعتی بابیان اینکه این سازمان در راستای تسهیل تجارت در استان کردستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، گفت: همه ما رسالت داریم با تمام توان در راستای ایجاد اشتغال فعالیت و تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: گسترش اشتغالزایی و تجارت در استان مرزی هم چون کردستان مستلزم ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

بازدید از مرز باشماق مریوان، سیرانبند بانه و اداره استاندارد سقز و جلسه با همکاران و بازدید از اداره‌کل استاندارد استان از جمله برنامه‌های سفر رییس سازمان ملی استاندارد به کردستان است.

پایانه مرزی باشماق مریوان در سال ۱۳۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده است و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید؛مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.