پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۴:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۱۹ ساعت ۱۵:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

توریسم درمانی، درآمدزایی برای حوزه سلامت و گردشگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، اظهار داشت: توریسم درمانی می تواند هم برای حوزه سلامت و هم حوزه گردشگری در استان درآمدزایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در جلسه ای که منظور “هماهنگی حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی حوزه گردشگری اقلیم کردستان عراق در استان کردستان” برگزار شد، این حضور را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های درمانی و پزشکی استان و هدایت گردشگران سلامت اقلیم به سوی استان کردستان، دانست.
وی با اشاره به اینکه دولت سرمایه گذاری های عظیمی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی بویژه با هدف توریسم درمانی در کردستان انجام داده است، یادآور شد: باید تلاش کنیم از این امکانات، برای جذب گردشگران سلامت بویژه از اقلیم کردستان عراق بهره بگیریم.
وی اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری استان در برگزاری فم تور ویژه مدیران دولتی و بخش خصوصی حوزه گردشگری اقلیم را اقدامی بجا عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان می تواند از این فرصت برای ارائه بروشورهای معرفی ظرفیت های پزشکی و درمانی استفاده کند.
جعفری در ادامه اظهار داشت: توریسم درمانی می تواند هم برای حوزه سلامت و هم حوزه گردشگری در استان درآمدزایی داشته باشد.
شایان ذکر است، با توجه به حذف ویزا برای سفرهای پروازی میان ایران و عراق، اعضای جلسه، برقراری پرواز سنندج – سلیمانیه را از جمله راه های جذب و نگهداشت گردشگران سلامت در کردستان عنوان کردند.