پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۲۵:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱ ساعت ۱۸:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

وزیر کشور در سنندج:

باید محرومیت از کردستان زدوده شود/ ما با همه کوردهای منطقه روابط صمیمانه داریم

وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان تاکید کرد: در کردستان هر جا نشانه ای از فقر هست باید محو شود و محرومیت از چهره استان زدوده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ احمد وحیدی با تاکید بر لزوم تلاش بیش از پیش برای توسعه کردستان، خاطرنشان کرد: مهمترین ظرفیت کردستان، فرهنگ و سرمایه انسانی وبعد از آن سرمایه های طبیعی و خدادادی، ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری است که باید بیش از پیش فعال شود و هر جا از فقر نشانه ای هست باید محو شود و محرومیت از چهره استان زدوده شود.
وی افزود: توسعه کردستان باید همه جانبه باشد و این توسعه همه جانبه سرلوحه برنامه های استان قرار گیرد.
وحیدی در ادامه اظهار داشت: دولت دتر رییسی برنامه های ویژه ای برای استان های مرزی دارد و این برنامه ها را با اقتدار شروع کرده است.
وی اضافه کرد: در این دولت با تدبیر، برنامه ریزی، توکل بر خدا و اعتماد به توان مردم و ظرفیت های داخلی هر استان گام برداشته خواهد شد.
وزیر کشور ادامه داد: با به میدان آوردن مردم، یک ایران قوی خواهیم داشت و دولت مردمی در همه ابعاد شکل خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخ پر افتخار و مبارزات ملت کورد با توطئه ها و تلاش های وسوسه انگیز دشمنان ایران و انقلاب اشاره کرد و افزود: کسانی که خود را طرفدار مردم کورد معرفی می کردند بزرگترین ضربه ها رابه ملت زدند.
وحیدی در ادامه اظهار داشت: حق است ملت کورد الگو باشند و درس های زیادی از شرافت، عزت، مقاومت و پایداری آنها آموخته شود.
وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی کردستان، این استان را مرکز مهمی برای کل منطقه دانست و خاطرنشان کرد: رابطه ما با همه کوردهای منطقه صمیمی است.
وی تاکید کرد: کردستان می تواند مرکز مهمی در حوزه تمدن و فرهنگ باشد و این را باید هم قدر بدانیم، هم پاس بداریم و هم توسعه دهیم.