جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۸:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱۵ ساعت ۱۲:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

از توان نخبگان علمی و هنری جامعه معلولان استان استفاده شود

استاندار کردستان در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های معلولین استان تاکید کرد که باید نخبگان علمی و هنری جامعه معلولان استان را بیش از گذشته معرفی و از توان آن‌ها استفاده کنیم

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت معرفی چهره‌های شاخص جامعه معلولان، خاطرنشان کرد: این عزیزان الگوهای موفقی هستند که نشان می‌دهند معلولان نیازمند ترحم نیستند بلکه افراد توانمندی هستند که اگر مطالبه‌ای دارند از سر حق‌خواهی است.

وی پس از استماع مطالبات نمایندگان معلولان، اظهار داشت: اینکه وعده بدهیم که همه مشکلات را حل می‌‌کنیم نمی‌تواند وعده درستی باشد اما وعده می‌دهیم که مدیریت استان ارتباط خود با جامعه معلولان را حفظ خواهد کرد و تا جایی که مقدور است برای تحقق خواسته‌های برحق شما تلاش می‌کنیم.
زارعی‌کوشا با اذعان به اینکه بخشی از مطالبات مطرح شده مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مدنی است، افزود: زمانی می‌توانیم تحقق این مطالبات را از آنها بخواهیم که جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد باشد و در ارزیابی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی، مورد توجه قرار گیرد.
استاندار کردستان، در خصوص مطالبات مطرح شده در حوزه مسکن و اشتغال، به برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحث مسکن معلولان را در شورای مسکن استان مطرح می‌کنیم وزارت تعاون هم سهم قابل توجهی از طرح جهش مسکن برای معلولان در کشور در نظر گرفته که تلاش می‌کنیم سهم استان چشمگیر باشد.
وی افزود: در بحث اشتغال نیز حتما بخشی از تسهیلات خرد و روستایی را به معلولان اختصاص می‌دهیم اما طرح‌ها باید به درستی ارائه شود تا تسهیلات را هدفمند پرداخت کنیم و شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه اشتغال معلولان باشیم.
زارعی‌کوشا در خصوص مشکلات مطرح شده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیز بر ضرورت مناسب‌سازی فضاهای آموزشی تاکید و خاطرنشان کرد: نگاه به آموزش و پرورش استثنایی باید اصلاح شود چراکه این آموزش تعریف ویژه‌ای دارد و نباید همه را با یک نگاه کلی ببینیم، باید کسانی که توان تحصیل در مدارس عادی را دارند، به این سمت هدایت کنیم.
شایان ذکر است، در کردستان ۲۷ NGO مربوط به معلولان فعالیت دارد و ۵۱ هزار معلول در کردستان زندگی می‌کنند.