جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۳:۵۸:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱۶ ساعت ۱۶:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه تولید برق در بانه

سرمایه‌گذار بومی با مشارکت سرمایه‌گذار اهل اقلیم کردستان عراق متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد نیروگاه CHP و تولید برق در شهرستان بانه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ در جلسه‌ بررسی تقاضای سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق در شهرستان بانه، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به تجربه موفق حضور بخش خصوصی در حوزه تولید برق در شهرستان مریوان، اظهارداشت: پروژه اجرا شده در مریوان، پروژه‌ای بی نظیری در زمینه تولید برق در قالب نیروگاههای پراکنده در غرب کشور است که در کمترین زمان به بهره برداری رسید که نشان از تخصص و توان مالی سرمایه‌گذار آن دارد.

در این جلسه که با حضور معاون شرکت برق منطقه‌ای غرب، مدیرعامل شرکت گاز کردستان و معاون شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، کمال حسینی، با یادآوری وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بویژه در خصوص تسریع در اجرای سرمایه‌گذاری‌های خارجی، خاطرنشان کرد: توان مالی سرمایه‌گذاران، در سرعت اجرای طرح‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرک صنعتی بانه فعال‌ترین شهرک استان است و طرحهای جدید سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه در حال اجرا میباشند و همچنین با تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان نیاز به تامین و تولید برق در این شهرستان حائز اهمیت و یک ضرورت است. لذا ایجاد نیروگاه CHP در بانه مورد نیاز و کاملا توجیه‌پذیر است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، از مدیر عامل شرکت گاز استان خواست تا نسبت به تامین خوراک مورد نیاز این طرح مساعدت نمایند و از سرمایه‌گذاران این طرح خواست با اخذ مجوزها و استعلامات لازم، کار خود را شروع کنند و به آنها اطمینان داد، دستگاه‌های ذیربط استان هر آنچه در راستای تسریع این سرمایه‌گذاری در توان داشته باشند دریغ نخواهند کرد.