شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۵۰:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲۹ ساعت ۲۰:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در ستاد تنظیم بازار؛

کنترل تورم باید در صدر برنامه‌های اقتصادی باشد/ سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی باید با هوشیاری، عملیاتی و اجرایی شود

استاندار کردستان تاکید کرد که کنترل گرانی و تورم موجود باید در صدر برنامه‌های اقتصادی استان قرار بگیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان عنوان کرد: طبق آمارهای موجود در بحث تورم و در یک سال گذشته استان یک روند نوسانی طی کرده و اکنون استان پنجم کشور در تورم سالیانه است.

وی با بیان اینکه کردستان استانی با نصف میانگین درآمد کشور است اظهار کرد: آمارهای اعلامی به ما می‌گویند که باید کنترل بازار و تورم جزو برنامه‌های اصلی و اولویت دار اقتصادی ما باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: برای کنترل برخی گرانی‌ها و کاهش میزان تورم باید علاوه بر جدیت مدیران از نظر اساتید و صاحبنظران اقتصادی نیز استفاده کرد.

استاندار کردستان یادآوری کرد: در تمامی جلسات کارگروه تنظیم بازار لازم است یک جدول مقایسه‌ای برای اطلاع از قیمت کالاها و تفاوت آن با میانگین نرخ کشوری ارائه شود تا علاوه بر شناسایی آسیب‌ها بتوانیم  منطبق با واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین به مدیران سازمان جهاد کشاورزی و متولیان تامین میوه شب عید تاکید کرد برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و کاستی‌های گذشته آسیب شناسی دو سال گذشته انجام و ایرادات برطرف شود.

زارعی کوشا در ادامه به موضوع ایجاد سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی در استان اشاره کرد و گفت: وقتی کار تازه‌ای در کشور شروع می‌شود معمولا با مقاومت‌هایی مواجه می‌گردد اما اعتقاد دارم که کار را باید از جایی آغاز کرد.

وی بر عملیاتی شدن سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی با در نظر گرفتن کلیه جوانب آن و قطع دست دلالان و واسطه‌ها تاکید کرد و افزود: هر تصمیمی که گرفته می‌‌‌شود باید نفع مردم در آن باشد و این امر را باید در هر موضوعی مد نظر قرار داد.

استاندار کردستان گریزی هم به گرانی گوشت قرمز در استان نسبت به میانگین کشوری زد و عنوان کرد: کردستان خود تولید کننده گوشت قرمز است و شایسته نیست مردم گوشت را گران‌تر از دیگر نقاط کشور تهیه کنند.

وی افزود: در اسرع وقت باید با همفکری اصناف و صاحبان ایده و فکر برای حل این مسئله چاره اندیشی شود.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارش مشروحی از وضعیت استان در کالاهای اساسی و  تورم ارائه کردند.