پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۴۳:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت ۱۸:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در شورای مسکن؛

لزوم تسریع در پایش متقاضیان نهضت ملی مسکن/ ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی در کردستان نیازمند کار جهادی است

استاندار کردستان برضرورت پایش اصولی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید و اعلام کرد: پایش دقیق افراد متقاضی زمینه‌ساز اجرای موفق این طرح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان،دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های تابعه برگزار شد، گفت: ثبت نام در طرح نهضت ملی برای همه افراد جذابیت دارد و ممکن است افرادی نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند که شرایط لازم را نداشته باشند.

وی عنوان کرد: پایش متقاضیان مهمترین شرط موفقیت این طرح است و باید مکانیسم‌ها به نوعی طراحی و اجرا شود تا نیازمندان واقعی مسکن به صورت‌ صحیح و اصولی پایش و معرفی شوند .

دکتر زارعی کوشا قانون نهضت ملی مسکن را جزو اولویت های اصلی دولت برشمرد و گفت: در مدت  زمان چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد که سهم کردستان از این تعداد ۸۷ هزار واحد است.

استاندار کردستان تاکید کرد: ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی در کردستان نیازمند عزم جدی و کار جهادی است و همه ادارات و نهادها باید در  این رابطه تعامل و هماهنگی کاملی با مسکن ‌و شهرسازی به عنوان متولی اصلی نهضت ملی مسکن داشته باشند.

وی بهره‌گیری از تجارب گذشته در ساخت مسکن مهر و طرح ملی مسکن در این دوره را نیز یادآوری کرد و گفت: بخشی از مشکلات مشترک است و لازم نیست مجددا فرآیندهای گذشته را تکرار کرد.

دکتر زارعی کوشا در ادامه بر شناسایی املاک و اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌ها برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن  تاکید کرد و افزود: بعضی از ادارات  و دستگاه‌ها رغبتی به واگذاری املاک تحت مالکیت خود ندارند، بنابراین فرمانداران آن املاک را شناسایی و جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای مسکن استان ارجاع دهند.

استاندار کردستان همچنین بر اجرای تمامی مصوبات شورای مسکن تاکید کرد و افزود: برای اجرای همه مصوبات باید زمان مشخص در نظر گرفته شود و در فاصله جلسات نیز مصوبات اجرایی و عملیاتی شوند.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های تابعه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز موانع و مشکلات سد راه نهضت ملی مسکن در استان را به صورت‌ کامل با استاندار کردستان مطرح و تصمیمات مقتضی در این رابطه اتخاذ گردید.