پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۴۳:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ساعت ۱۷:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

ظرفیت‌های گردشگری کردستان به روش هنرمندانه معرفی شود

استاندار کردستان تاکید کرد که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان باید به بهترین نحو ممکن در سطح کشور معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در اولین جلسه ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه استان توجه به موضوع گردشگری و مسائل پیرامونی آن است، گفت: هنوز در سطح کشور و حتی در خود استان نیز شناخت چندانی از توانمندی‌های گردشگری استان وجود ندارد، بنابراین باید تلاش شود که این توانمندی‌ها به درستی معرفی شوند.

وی مهربانی و مهمان نوازی را از ظرفیت‌های معنوی مردم استان دانست و افزود: سرمایه‌های معنوی مردم این دیار باید توسط هنرمندان و رسانه‌ها انعکاس داده شود و در این راه باید از توان بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی هم استفاده کرد.

دکتر زارعی کوشا توجه به ایده‌های دانشگاهیان و اصحاب فن در توسعه گردشگری و به فعل رساندن ظرفیت‌های مغفول این بخش را یادآوری کرد و اظهار داشت: منافع بخش گردشگری به دلیل گسترده‌گی آن به همه مردم استان می‌رسد، بنابراین باید با تبلیغات درست از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به این مهم جامه عمل پوشاند.

استاندار کردستان عنوان کرد: بهترین و متنوع‌ترین نوروز امسال باید در کردستان برگزار شود و در این راه باید همه توان خود را به میدان بیاوریم و با حفظ ارزشهای اسلامی نسبت به توسعه ی نشاط اجتماعی و زنده نگه داشتن آداب و رسوم دیرینه این دیار اهتمام بورزیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی حوزه گردشگری باید آسیب ها و نواقص سالیان گذشته را آسیب شناسی کنند و در جهت رفع کاستی ها تلاش کنند.