جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۴:۵۴:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۱/۳ ساعت ۱۹:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده‌اند

استاندار کردستان گفت: زنان کُرد در طول تاریخ نماد نجابت و اصالت بوده‌اند و باید به این پیشینه درخشان همواره افتخار کنیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست صمیمی با بانوان شاغل در استانداری کردستان که به مناسبت روز مادر برگزار شد، اظهار داشت: تعریف کلمه “مادر” کار بسیار دشواری است چرا که در ادبیات هر جا برای تعریف اوج شکوه یک موضوع واژه ها ناتوان و درمانده می شوند از کلمه “مادر” استفاده می شود.
وی با اشاره به شان و منزلت مقام مادر در دین مبین اسلام و آموزه های دینی، افزود: حضرت محمد (ص) هم در وصف ویژگی های یگانه دختر بزرگوارشان را حضرت فاطمه(س) را “ام ابیها” یعنی مادرِ بابا می‌خواندند.
استاندار کردستان با اشاره به توجه ویژه حضرت محمد (ص) نسبت به تکریم مقام زن عنوان کرد: پیامبر اسلام در دوران خاص و ویژه ای که در فرهنگ جاهلی دختر داشتن مایه شرمساری بود، نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) تکریم فوق العاده ای قائل بودند و این موجب تغییر و اصلاح آن فرهنگ غلط گردید.
وی گفت: امروز به برکت همین نگاه دینی و اسلامی،در کشور ما نیز توجهی ویژه به مسئله زنان وجود دارد و به برکت همین اصل مهم، زنان ما در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و افتخار آفرینی می کنند.
دکتر زارعی کوشا بر لزوم بهره مندی از ظرفیت های بانوان در بخش های مختلف در استان کردستان تاکید کرد و گفت: زنان شاغل زحمت مضاعفی بر عهده دارند چرا که هم پابه‌پای مردان کار می‌کنند و هم در منزل به وظایف مادری و همسری می‌پردازند.
استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه، زنان کرد در طول تاریخ همواره نماد نجابت و اصالت بوده‌اند و باید به این پیشینه افتخار کنیم، افزود: بنده به نوبه خود به وجود بانوان همکاری که بخشی از مسؤولیت‌های مجموعه اداری استان را بر عهده دارند افتخار می‌کنم و معتقدم کارهایی که به بانوان سپرده می‌شود با دقت و صحت بیشتری انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: بدون شک بانوان شاغل در استانداری و سایر نهادهای دولتی با مشکلاتی مواجه هستند و ما حتما تلاش خواهیم کرد تا بخشی از دغدغه های این عزیزان را برطرف کنیم.
دکتر زارعی کوشا ضمن اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در راستای کمک به توسعه استان کردستان، ابراز امیدواری کرد: این دوره، دوره شکوفایی استان کردستان باشد و شرایط بهتری برای همکاران فراهم شود.
در جریان برگزاری این نشست بانوان شاغل در استانداری کردستان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.