سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۰۳:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۲۲ ساعت ۰۲:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

فرهنگ ایثار و شهادت در کردستان باید ترویج داده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت تقویت فرهنگ غنی ایثار و شهادت در کردستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در مراسم سلسله نشست های تحلیل و بررسی کتاب های روایت شده از زبان مادر شهدا که به بررسی کتاب” راز  شب قدر”  روایت های حکیمانه از خاطرات شهید جواد کاکه جانی اختصاص داشت، گفت: حضور در مراسمی که آغشته به نام، یاد و عطر شهدا است یک افتخار و سعادت بزرگ است.
وی گفت: باید تلاش کنیم با بهره گرفتن از روش های مختلف فرهنگ شهادت را همواره زنده نگه داریم، چرا که جامعه ما امروز بیش از هر زمانی نیازمند این نوع نگاه است.
وی با بیان اینکه کردستان یک سرزمین و وادی مقدس است، افزود: خون بسیاری از شهدای انصار و مهاجر  در این سرزمین برای حفظ اسلام و انقلاب  بر زمین ریخته است و بر همین اساس می‌توان گفت که کردستان سرزمینی مقدس است.
رمضانی برگزاری جلسات و مراسم هایی از این دست را دارای اهمیت فراوان و جزو جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و گفت:به یاد شهدا بودن و تکریم این عزیزان برای همه ما افق گشایی می‌کند، چرا که شهدا همه زندگی خود را در راه خدا و حفظ اسلام بخشیدند.
وی در ادامه به اهمیت تکریم و حفظ جایگاه پدران و مادران شهدا اشاره کرد و  اظهار داشت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما، مادر شهید جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد چرا که شهدا در دامن آنان پرورده شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان توصیه کرد نهادها و دستگاه‌های فرهنگی برپایی مراسم های معنوی  که به شهدا مربوط باشد را به صورت جدی در دستور کار داشته باشند و مدیریت استان نیز از این برنامه‌ها حمایت به عمل خواهد آورد.