جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۵:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱ ساعت ۰۲:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، ضمن تقدیر از خدمات کامل کریمیان، جعفر توان به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛مهدی رمضانی در آیین تکریم و معارفه فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به راه اندازی دبیرخانه ایده در این شهرستان، افزود: در این دبیرخانه باید در راستای گردآوری و عملیاتی نمودن ایده های نخبگان و دانش پژوهان و اندیشه ورزان تلاش نمود.
وی اضافه کرد: سقز جزو افتخارات استان کردستان و دارای بزرگترین ظرفیت نخبگان و متخصصان و سرمایه‌انسانی و دانش آموختگان است که باید از این سرمایه ها جهت توسعه و آبادانی بهره گرفت.
رمضانی اضافه نمود: فرماندار باید با خرد جمعی و استفاده از ظرفیت نخبگانی جهت توسعه روز افزون شهرستان سقز تلاش نماید.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود شهرستان سقز را از قطب های کشاورزی، گیاهان دارویی، معادن و ذوب آهن توصیف کرد و اضافه نمود: فرودگاه برای این شهرستان و منطقه، بستر ساز توسعه است.
وی عنوان کرد: انقلاب ایران اسلامی، حاصل و سرمایه مجاهدت های انسان های مجاهد و بزرگ است و این انقلاب با رهبری امام راحل، تداوم انقلاب رسول الله است.
وی همچنین با استناد به آیه و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا درخواست نمود: همه برای تحقق تمدن شکوهمند اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و سایر تاکیدات ایشان هست، تلاش و همت مضاعف به خرج دهند.
رمضانی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: باید مسئولان به مفاد این بیانیه عمل و آنرا در دستور کار قرار دهند زیرا بیانیه گام دوم انقلاب، شعار نیست که ویترین باشد بلکه یک برنامه اجرایی حکومتی است که باید مسئولان با درک موقعیت و برای پیشرفت از آن بهره بگیرند.
وی به مقایسه دوران کنونی نظام جمهوری اسلامی با دوران طاغوت پرداخت و بیان کرد: علیرغم تمام فشارهای بین المللی جبهه استکبار با به راه انداختن جنگ ۸ ساله، تحریم و … نظام همچنان پرقدرت سرپا ایستاده و معادلات و محاسبات معمول سیاسی را تغییر داده و در بسیاری از پارامترهای علمی امروز جزا سرآمدان دنیاست.
معاون استاندار کردستان با عنوان اینکه، فرماندار، رئیس جمهور یک شهرستان است و باید تمام ادارات به وی پاسخگو باشند، تصریح کرد: همه باید خود را فرماندار بدانند و به آینده این شهرستان بی توجهی نکنند.
وی بر ارائه برنامه های کیفی و عملیاتی، به ویژه در حوزه اشتغال و ساخت مسکن، توجه به مفاد برنامه های گام انقلاب، تاکید و اظهار امیدواری نمود که شاهد یک جهش مدیریتی در شهرستان سقز باشیم.
وی گفت: کردستان باید پایلوت استان های کشور برای پیشرفت در ایران اسلامی شود و در این راستا بهره مندی از ظرفیت های در اختیار یک امر لازم و ضروری است.
رمضانی با اشاره به سوابق فرماندار جدید سقز، در توصیف فرماندار جدید اظهار داشت: توان، حقیقتا توانمند است.
وی ضمن تکریم فرماندار سابق و درخواست از وی جهت مساعدت و مشاورت فرماندار جدید، گفت: همه شهروندان باید خود را فرماندار بدانند و دغدغه مندانه موضوعات و مسایل شهر را رصد و پیگیری نمایند.
معاون استاندار کردستان افزود: امیدوارم که با انتصاب فرماندار جدید شاهد یک جهش مدیریتی باشیم، چرا که از فرماندار دولت سیزدهم انتظارات فراوان بوده و باید محرومیت های متراکم و مضاعف شهرستان و استان در دوره کنونی به سرعت مرتفع شود.