چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۰:۴۷:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۱ ساعت ۰۳:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

هم اندیشی با رسانەها با محوریت طرح مردمی سازی یارانه‌ها/نظارت بر بازار‌ با قاطعیت ادامه خواهد داشت

نشست هم اندیشی سه ساعته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و جمعی از مدیران استانی با محوریت مردمی سازی یارانه ها با مدیران رسانه‌های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی به همراه جمعی از مدیران مرتبط در حوزه تامین کالاهای اساسی در نشست هم اندیشی با رسانه‌ها ضمن برشمردن مزایای بی شمار مردمی سازی یارانه ها، عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازارهای جهانی و رانتی که در تخصیص ارز ترجیحی وجود داشت دولت مصمم به اصلاح نظام یارانه‌ها شد.
وی با بیان اینکه تلاش شده است در جریان مردمی سازی یارانه ها مردم با کمترین مشکلی مواجه شوند، گفت: برای جبران بخشی از افزایش قیمت کالاها دولت اقدام به واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوارها کرده است.
رمضانی از رسانه‌ها و فعالان مطبوعاتی استان درخواست کرد همه ابعاد اصلاح یارانه‌ها را به درستی و با زبان رسانه و قابل درک برای آحاد جامعه تبیین کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یکی از رسالت های مهم رسانه‌ها را ایجاد پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مسائل به درستی به حاکمیت منتقل شود می‌توان با ابزار در اختیار برخی فرآیندها را به سود مردم اصلاح کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ابزار نظارت در برخورد با گران‌فروشی و افزایش خارج از ضابطه کالاها را امری حیاتی برشمرد و گفت: اگر نظارت ها توام با قاطعیت باشد می‌تواند بازدارندگی لازم را ایجاد کند و ما حتما مصمم به جدیت در بخش نظارت‌ها هستیم.
رمضانی افزود: مردم مطمئن باشند در نظام جدید هدفمند سازی یارانه قرار نیست معیشت مردم تضعیف شود بلکه قرار است عامه مردم از این طرح بهره‌مند و توانمندتر شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دولت را خادم مردم دانست و اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که در مردم نارضایتی ایجاد نشود و همزمان با این مهم برخی رویکردها و سیاست‌های غلط اصلاح شود.
وی در پایان موضع گیری رسانه‌های معاند را دلیلی بر درستی تصمیم حاکمیت در اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها ذکر کرد و گفت: اصلاح یارانه‌ها نقطه قدرت کشور و یک جراحی مفید برای اقتصاد و آینده کشور است.
مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کردستان نیز در این نشست، گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی استاندار محترم، معاونین و مدیران با اصحاب رسانه یکی از اولویت هاست.
علیرضا خزایی افزود: برگزاری این نشست های هم اندیشی و ارتباط با رسانه ها می تواند زمینه برای تعامل بهتر را فراهم کرده و رسانه ها نیز بخشی از مطالبات مردم را به مدیران انتقال دهند.
این نشست هم اندیشی که با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استاندار، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت و بازرگانی دولتی ایران برگزار شد نمایندگان رسانه‌های جمعی استان به تفصیل به بیان دیدگاه‌های خود و راهکارهای تبیین اصلاح نظام یارانه‌ها و الزامات آن پرداختند.