شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۲۳:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۸ ساعت ۱۹:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

آگاهی و بصیرت نیاز ضروری جامعه برای رسیدن به پیشرفت و تعالی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به شرایط حاکم بر کشور، بر تقویت آگاهی و بصیرت با هدف توسعه و پیشرفت هر چه بهتر کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی در مراسم گرامیداشت سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شهرستان بیجار، با اشاره به اینکه خاطره شیرین این سفر ۱۳ سال است که در ذهن مردم مرور می‌شود و‌همواره در آرزوی تکرار آن هستند، افزود: این مقطع یکی از تاریخی ترین دوران در استان کردستان است.
رمضانی با اشاره به فرمایشات رهبری در سفر به شهرستان بیجار، بیان کرد: تاکید معظم له بر سه گذاره وحدت، آگاهی و حضور است که این سه کلیدواژه در دنیای امروز و در مقطع کنونی هم نیاز ضروری برای جامعه ماست.
معاون استاندار کردستان گفت: خوشبختانه در جریان این سفر پر خیر و برکت و توسط مقام معظم رهبری، کردستان لقب استان فرهنگی به خود گرفت و این یک نشان افتخار برای این استان به شمار می رود.
وی با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در این سفر پر خیر و برکت افزود: عنوان بسیار مهم سرزمین صفا و وفا، اثبات ارادت و تعلق به انقلاب اسلامی از سوی مردم این دیار بود و این مسائل مهم برای همیشه در تاریخ استان ماندگار خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه قومیت‌های مختلف و دو مذهب شیعه و سنی با صلح و صفا و بدون مناقشه و منازعه در کنار هم زندگی می‌کنند، تاکید کرد: وحدت چاره امروز جامعه ماست و وقتی در دهه پنجم و گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که کشور باید قدرتمند شود و به سمت پیشرفت حرکت کنیم، برای تحقق این مهم به وحدت و آگاهی و البته بصیرت نیاز داریم.
رمضانی با تاکید بر اینکه آگاهی و بصیرت نیاز امروز جامعه ماست، به اقدام دولت سیزدهم در انجام جراحی بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در نگاه اول با هیچ منطق سیاسی نمی توان این اقدام را تحلیل کرد چرا که طبق منطق سیاست معمول و مرسوم، دولت‌ها در دور اول فعالیت خود چنین اقدامی را در دستور کار قرار نمی دهند، اما دولت انقلابی بدون توجه به محاسبات و مناسبات سیاسی و فقط با هدف تامین اقتصادی مردم و کوتاه شدن دست افراد رانت خوار از اقتصاد و همچنین تقویت تولید ملی، دست به این اقدام بسیار مهم زد.
وی بر همکاری و همدلی بیشتر برای عبور از این مقطع حساس و جراحی بزرگ، یادآور شد: خوشبختانه مردم ما همواره در مقاطع حساس با انقلاب و نظام همراه بوده و علیرغم تمامی توطئه ها، در این اقدام مهم نیز ددولت و نظام را همراهی نموده و انشالله همین مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.
معاون استاندار در پایان سخنان خود در این مراسم، نسبت به شهید عبدالمطلب اکبری و نویسنده بیجاری حامد نادرزاده که خاطرات این شهید را در قالب کتاب دانه‌های خاکشیر گردآوری کرده بود، عرض احترام و ارادت کرد.