جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۲۹:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۹ ساعت ۱۸:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

لزوم انسجام بخشی فعالیت مجموعه‌های خیریه کردستان/دستگاه‌های فرهنگی نسبت به مسائل اجتماعی ورود جدی داشته باشند

استاندار کردستان انسجام بخشی به فعالیت موسسات و مجموعه‌های خیریه برای خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف را الزامی و اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان با بیان اینکه مهمترین رسالت و مسئولیت ما مربوط به حوزه اجتماعی و تلاش در جهت کاهش و رفع آسیب‌ها است، گفت: در کردستان موسسات و نهادهای متعددی فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند مثمرثمر نیز واقع شوند، اما انسجام بخشی به فعالیت این موسسات برای خدمات دهی بهتر به جامعه مورد نظر حائز اهمیت است.
وی کردستانی ها را مردمانی خیّر و نیکوکار برشمرد که در هر شرایطی کمک به هم نوع را فراموش نمی کنند، افزود: برای آنکه برکات و آثار فعالیت خیرین در جامعه مشهود و به هدف مورد نظر برسد باید یک باز طراحی مجدد و تفاهم میان دولت و خیّرین صورت گیرد.
زارعی کوشا تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان قصد دخالت در امور مربوط به خیرین را ندارد و تنها به عنوان تسهیل‌گر و حافظ این موسسات عمل خواهد کرد.
استاندار کردستان افزود: در بعضی نقاط کشور موسسات و نهادهای خیریه‌ای موفقی در بخش اشتغال و توان افزایی جامعه محروم و کم توان فعالیت می کنند که شایسته است از تجربیات آن در استان استفاده شود.
وی در ادامه با انتقاد از اشخاص و افرادی که از روی عدم شناخت برخی برچسپ‌های ناروا را به استان نسبت می‌دهند، گفت: افرادی اصرار دارند که استان را در آمار خودکشی جزو استان‌های بالای جدول قرار دهند، اما بر اساس آمارهای رسمی کردستان در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن کاهش چشمگیر آمار خودکشی داشته است.
زارعی کوشا گفت: همین میزان خودکشی برای استان کردستان که دارای اصالت و غنای فرهنگی است زیاد است و باید با مطالعه پژوهشکده‌ها و اساتید دانشگاهی  و ریشه یابی این دست مسائل در استان به حداقل ممکن برسد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی دارای مسئولیت هستند، اظهار کرد: ادارات و نهادهایی فرهنگی  همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبليغات اسلامی و دیگر ادارات فرهنگی ورود به مسائل اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی را وظیفه خود بدانند.
در جریان برگزاری این جلسه مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی استان با حضور اعضای کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر برگزاری منظم و مستمر جلسات تاکید شد.