پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۱۶:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۳ ساعت ۰۰:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

افزایش جمعیت حیاتی‌ترین مسئله امروز ما است/فرهنگ سازی و کار رسانه‌ای اقناع کننده در دستور کار قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: افزایش جمعیت و فرزند آوری جزو حیاتی ترین مسائل امروز کشور است و نسبت به این مسئله با حساسیت برخورد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در اولین جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان با انتقاد از نحو برخورد تصمیم گیران در یک دهه گذشته و بی توجهی به مسئله جوان سازی جمعیت، گفت: همه باید به حساسیت مسئله واقف باشند و هر کدام به سهم خود در این رابطه اقدامات موثر انجام دهند، چرا که مسئله افزایش جمعیت به امنیت و آینده کشور مربوط است.

وی افزود: بی توجهی به جوان سازی جمعیت و فرزندآوری در میان خانواده‌ها در یک دهه گذشته، امروز کشور را با یک بحران جدی مواجه کرده و بیش از این نباید در این باره شاهد کم توجهی باشیم.

زارعی کوشا عنوان کرد: هر استان و شهرستانی باید بنا به شرایط و اقتضائات خود به موضوع ورود و تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کنند.

وی همچنین بر داشتن اطلاعات جامع و فراگیر برای تصمیم گیری های درست و اصولی در خصوص افزایش جمعیت و دلایل کاهش رشد جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش جمعیت و یا عدم تمایل زوجین به داشتن فرزند بیشتر می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد و باید سهم هر بخش را دقیقا در نظر بگیریم و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار کردستان از دستگاه‌های فرهنگی و متولیان رسانه در استان خواست با درک صحیح از اهمیت افزایش جمعیت و فرزند آوری با کار تمیز و تاثیر گذار رسانه‌ای سهم خود را به درستی و تمام و کمال ادا کنند.

زارعی کوشا یادآوری کرد: فرمانداران شهرستانهای تابعه جلسات مربوط به افزایش جمعیت را به صورت منظم و با دستور کار مشخص برگزار و در جلسات از حضور افراد و گروه های مرجع و تاثیر گذار نیز استفاده کنند‌.

حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع فرزند آوری و افزایش جمعیت، استفاده از دفاتر تسهیلگری در حاشیه شهرها و ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر تاکیدات استاندار کردستان در راستای توجه به جوان سازی جمعیت استان بود.

در این جلسه همچنین مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گزارشی از نحو تشکیل قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان و برنامه های مربوط به این حوزه ارائه کرد.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل ثبت احوال استان هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کردستان در شاخص های مختلف جمعیتی، از کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در این استان خبر داد.

رئیس امور شعب بانکی ملی کردستان هم ضمن اشاره به تامین اعتبارات برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری، گفت: پرداخت تسهیلات در همه شهرستانهای استان آغاز شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداریم.