جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۰:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۷ ساعت ۰۰:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

آموزش و پرورش مهمترین نقش را در نهادینه کردن حجاب و عفاف دارد/ تاثیرپذیری نوجوانان از فضای مجازی در سایه آموزش‌های کلیشه‌ای/نهادینه شدن حجاب و عفاف راهکار اصلی ترویج این فرهنگ

استاندار کردستان گفت: آموزش و پرورش مهمترین نقش را در نهادینه کردن حجاب و عفاف دارد و باید در آموزش‌های ناکارآمد بازنگری جدی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف با اشاره به وجود نقص در نظام آموزشی کشور، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری “بهترین سال‌های عمر انسان در اختیار آموزش و پرورش است” اما آموزش‌ها آنقدر کلیشه‌ای است که تاثیرگذاری چندانی ندارد و نوجوانان و جوانان از فضای مجازی و گروه همسالان بیشتر از آموزش‌های رسمی، تاثیر می‌پذیرند.
وی ضمن یادآوری اینکه با وجود سختی‌های شعب ابی‌طالب، آنچه که تحمل این شرایط را برای اصحاب پیامبر (ص) آسان کرد، منش و اخلاق نبی اکرم(ص) بود، بر ضرورت بازگشت به شیوه‌های اسلامی و اخلاقی تاکید کرد.
استاندار کردستان برخورد رهبرمعظم انقلاب با افراد بدحجاب را به عنوان نمونه‌ای موثر ذکر کرد و گفت: گاهی برخی رفتارها و برخوردها نتیجه عکس می‌دهد که در مواجهه با این شرایط، سکوت، بهترین راهکار است.
استاندار کردستان ادامه داد: عدم پایبندی کامل بسیاری از نوجوانان و جوانان به حجاب و عفاف بخاطر عناد با دستورات دین نیست بلکه از ناآگاهی آنها نشات می‌گیرد.
وی تاکید کرد: ما در مقام تحلیل و سیاستگذاری نیستیم بلکه در مقام مجری باید دستورالعمل‌های ابلاغی را اجرا کنیم.
استاندار کردستان اضافه کرد: اگر به عنوان مدیر اجرایی، به درستی به وظایف خود عمل نکرده و کارآمدی نداشته باشیم، زمینه برای جهاد تبیین مهیا نمی‌شود.
زارعی‌کوشا در ادامه به رسالت مهم رسانه‌ها در تبیین و نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: سخت‌گیری یا سهل‌گیری بیش از حد رسانه بویژه صداوسیما در تهیه و پخش سریال‌ها و برنامه‌ها، موجب ایجاد دوگانگی در مخاطب می‌شود.

استاندار کردستان در پایان بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف در ادارات تاکید کرد.