شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۳۷:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۷ ساعت ۱۸:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

لزوم توجه به ظرفیت‌های بی بدیل شهرستان سقز در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه / تقدیر استاندار کردستان از سرمایه گذار سقزی

استاندار کردستان روز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز ۲ مجتمع مرغ مادر ۴۰ هزار قطعه ای "کابوک" با تقدیر از همت و اراده سرمایه گذار این مجتمع، گفت: این مجموعه بسیار ارزشمند در مسیر تولید مبتنی بر دانش گام برداشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این مراسم که در روستای «بغده کندی» برگزار شد، هدف‌گذاری برای افزایش بهره‌وری و موفقیت توسط سرمایه گذاری این مجموعه را مهم برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذار سقزی در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته است.

زارعی کوشا بر حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه گذاران تاکید و بیان کرد: راه حل برون رفت از بیکاری، حمایت از سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: شهرستان سقز از لحاظ سرمایه انسانی، معادن سنگ آهن، معادن طلا، زمین مرغوب، باغداری و… دارای توانمندی های زیادی است.

استاندار کردستان تاکید کرد: ما در زمینه سرمایه‌گذاری به ویژه در فرآوری مواد معدنی به دنبال تکمیل زنجیره‌ها و ایجاد زنجیره ارزش این مواد در استان هستیم.

زارعی‌کوشا به سرمایه گذاری ۲ هزار میلیاردی ذوب آهن اصفهان برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ذخایر مختلف معدنی از جمله سنگ آهن در استان و جلوگیری از خام فروشی، به واسطه سرمایه‌گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در استخراج و فرآوری این ماده معدنی با ارزش، گام بزرگی در صنعتی شدن استان برداشته می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه ۷ پروژه سد نیمه تمام در استان کردستان داریم از برنامه ریزی برای تکمیل این پروژه ها خبر داد و بر استفاده از ظرفیت سدها در راستای بهره گیری در حوزه کشاورزی و تولید ثروت تاکید و خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور، اعتبارات لازم برای آبگیری سد چراغ ویس، تامین خواهد شد.