جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۷:۲۵:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۸ ساعت ۱۶:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

شهادت دکتر بهشتی نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی/ دستگاه قضا ابزار اصلی تحقق عدالت / پیروی از ولایت فقیه؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت / آوار برداری ویرانه‌های اقتصادی زمان‌بر است

استاندار کردستان گفت: شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که هرچند برای امام و امت سخت و تلخ بود اما خون شهید مظلوم و یارانش انقلاب را بیمه کرد و عامل تحکیم پایه‌های کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت دکتر بهشتی در مهدیه سنندج، اظهار داشت: سال ۱۳۶۰ سالی مملو از رویدادها و حوادث ناگوار برای کشور بود که ترور آیت الله شهید دکتر بهشتی یکی از اصلی ترین چهره‌های انقلاب توسط منافقین، ناگوارترین آن حوادث بود.

وی افزود: شهادت دکتر بهشتی علاوه بر اینکه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، انقلاب را نیز برای همیشه بیمه کرد و از گزند بدخواهان مصون نگه داشت.

به گفته استاندار کردستان در اوایل انقلاب تمام قدرت های شرق و غرب، گروهک ها و معاندان داخلی همه تلاش خود را به کار گرفتند تا الگوی موفق جمهوری اسلامی در منطقه شکل نگیرد اما هدایت و راهبری بی نظیر امام راحل (ره) آنان را ناکام گذاشت.

زارعی کوشا موفقیت نظام در عبور از گردنه‌های خطرناک و دسیسه‌های دشمنان را مرهون تکیه و پیروی از ولایت مطلقه فقیه عنوان کرد و گفت: اگر بصیرت امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نبود امروز کشور در چنین جایگاه والا و عزتمندانه‌ای قرار نداشت.

وی به جایگاه و نقش بی بدیل شهید بهشتی در شکل گیری انقلاب و استحکام پایه‌های نظام اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر بهشتی شخصیتی وارسته، دنیا دیده و آگاه به مسایل روز بود که به تکلیفی که بر عهده داشت به بهترین نحو عمل کرد.

استاندار کردستان از دکتر بهشتی به عنوان‌ سیدالشهدای انقلاب یاد کرد و افزود: این عالم فرهیخته در دوران حیات مظلوم‌تر از دوران شهادتش بود و مورد هجمه بدخواهان و فریب خوردگان قرار می‌گرفت اما نقشی که در انقلاب اسلامی و در آن دوران سخت ایفا کرد بی بدیل و تاریخ ساز شد.

وی بازخوانی تاریخ انقلاب به ویژه رویدادهای سال‌های ۵۹ و ۶۰ را برای مدیران و تصمیم گیران کنونی کشور ضروری دانست و گفت: گرامیداشت ۷ تیر فرصتی برای بازخوانی خدمات دستگاه قضاست تا بدانیم این امانت بزرگ با فدا شدن چه جان‌هایی به دست ما رسیده است.

زارعی کوشا اضافه کرد: امروز قوه قضاییه ابزار اصلی نظام برای تحقق عدالت در تمامی زمینه‌هاست و باید تلاش همه مدیران و دست اندرکاران این قوه اعتلای بیش از پیش جایگاه و نقش این پایه مستحکم نظام در جامعه باشد.

وی یادآور شد: قوای سه گانه و همه نیروهای دلسوز انقلاب امروز متحد و همراه شده اند تا با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، کشور را به جایگاه شایسته خود برسانند.

استاندار کردستان به شرایط دشوار اقتصادی کشور در سال گذشته و اوایل فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: آیت الله دکتر رییسی در آغاز به کار، دولتی با مشکلات و موانع و بدهی های فراوان تحویل گرفت اما به یاری خدا تاکنون با عزمی راسخ در مسیر اصلاح امور و حذف فرآیندهای غلط گام برداشته است.

وی گفت: دولت در عین اشتغال به آوار برداری ویرانه‌های سال های قبل، مصمم است اشتباهات را تصحیح و با شجاعت، کاستی ها را جبران و اقتصاد را سامان ببخشد که البته این نیز نیازمند زمان است.

زارعی کوشا ادعای برخی جریان ها و طلبکاری آنان را از دولت با وجود گذشت تنها ۱۰ ماه از فعالیت آن، غیرمعقول برشمرد و اظهار داشت: دولت به جای کم کاری در شروع فعالیت خود، دست به اقدامات بزرگ ساختاری و بنیادی زده است که مردم به طور قطع ثمرات چنین اقداماتی را در آینده نزدیک مشاهده خواهند کرد.