پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۲:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۸ ساعت ۲۳:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مقصد اصلی اجرای برنامه تحولی و سرمایه‌گذاری صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان است / پیگیری و جدیت استاندار ما را مجاب کرد کردستان را پایلوت و مورد توجه ویژه قرار دهیم

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان بر لزوم ارتقای بهره استان از مزایای این صندوق تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد راهبردی صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان که با حضور مدیرعامل این صندوق برگزار شد، اظهار داشت: جذب یک میلیون بیمه شده طی سال جاری در کشور، فرصتی است که کردستان باید بیشترین تلاش را برای بهره گیری از آن داشته باشد.

وی تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را گام بلندی برای رفاه روستاییان برشمرد و افزود: با مدیریت جدید این صندوق، برنامه‌های تحولی خوبی آغاز شده است که در ۲ حوزه هدف اصلی صندوق (بیمه عشایر و روستاییان) و نیز سرمایه‌گذاری، زمینه حرکت رو به رشدی فراهم خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان و لزوم ارتقای بهره استان از مزایای این صندوق، به آمادگی کردستان برای پیشگامی در تحقق اهداف جامع این صندوق اشاره کرد و از فرمانداران خواست توسعه بیمه روستاییان و عشایر را با جدیت پیگیری کنند.

وی از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز خواست در بعد نظارتی و اجرایی نظارت کاملی داشته و زمینه را برای فعالیت بیشتر این صندوق فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: کردستان از استان‌های برتر در زمینه فعالیت این صندوق و جذب جامعه هدف است و پیگیری و جدیت استاندار کردستان ما را مجاب کرده است تا کردستان را استان پایلوت کشور و مورد توجه ویژه قرار دهیم.

بیت الله برقراری با بیان اینکه حدود هفت میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، گفت: حدود ۱۰ میلیون کشاورز و عشایر در کشور وجود دارند که باید تحت پوشش بیمه صندوق قرار گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اذعان به نامناسب بودن روند فعالیت بیمه‌ای این صندوق از آغاز فعالیت، افزود: در ۱۷ سال گذشته تنها ۱۵ درصد از جامعه هدف بیمه شده‌اند بنابراین توسعه حمایت های بیمه ای نیازمند تحولی اساسی است.

وی دلیل پایین بودن مبلغ دریافتی مستمری بگیران را کم‌توجهی به صندوق در سال های گذشته اعلام کرد و افزود: با افزوده شدن خدمات درمانی به فعالیت صندوق، جمعیت تحت پوشش این بیمه نزدیک به سه برابر می شود.

به گفته برقراری، امسال یک میلیون نفر زیر چتر بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نقش فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ائمه جمعه را در جذب جامعه هدف بسیار مهم دانست و گفت: یکی از سیاست‌های حمایتی این صندوق به حمایت از نخبگان عشایری و روستایی اختصاص دارد تا مهاجرت در میان این قشر صورت نگیرد.

گفتنی است ۹۴ هزار و ۳۲۴ نفر در کردستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که سه هزار و ۶۲۴ نفر این افراد را مستمری بگیران تشکیل می دهند.

در این نشست به دلیل ارتباط موضوع جلسه با حوزه روستایی، سیروان بهرامی به عنوان سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان معرفی و از خدمات راغب الفت قدردانی شد.

امضاء تفاهم نامه همکاری میان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و استانداری کردستان و اعطای احکام چند نفر از بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان از دیگر برنامه های این نشست بود.