جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۴۲:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۹ ساعت ۰۵:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام/ بهره‌گیری بیشتر از اعتبارات علت تاخیر در سفر رییس جمهور /برگشت اعتبار پذیرفتنی نیست

استاندار کردستان گفت: سفر رییس جمهور و مجموعه دولت به کردستان فرصتی است که باید همه مدیران اجرایی توان خود را برای بهره‌گیری از ثمرات آن در جهت توسعه استان بکار گیرند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری کردستان با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام واقلیت های دینی و مذهبی اظهار داشت: هیات دولت و رییس جمهور در اوایل شروع به کار دولت سیزدهم آماده سفر به استان بودند و این خواست استان بود تا برای استفاده حداکثری از برکات سفر، این حضور به تاخیر بیفتد.
وی نگاه دولت سیزدهم به کردستان را نگاهی ویژه برشمرد و افزود: توافقات مطلوبی برای توسعه استان در نشستهای مختلف با کارشناسان وزارتخانه‌ها حاصل شده است.
استاندار کردستان به اهتمام دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: طرحهایی که ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت تامین اعتبار قرار گرفته است.
به گفته زارعی کوشا عمر برخی طرحهای عمرانی این استان به بیش از ۲ دهه می رسد و موجب دلسردی مردم شده است و تلاش بر این است تا در سفر هیات دولت، اعتبار لازم برای تکمیل آن تامین شود.
وی عقب ماندن کردستان از برخی شاخص های توسعه ای و زیرساختی را یادآور شد و گفت: با نگاه مثبتی که به استان شکل گرفته، حرکت جهشی به سمت رفع این کمبودها را شاهد خواهیم بود که نمونه بارز آن تامین اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیار تومانی توسط بنیاد مسکن برای احداث کنارگذر مریوان به مرز باشماق است.
استاندار کردستان به فرمانداران توصیه کرد تا بدون هیچ تشریفات و تعارفی مسائل و مشکلات منطقه خود را با نماینده رییس جمهور در میان بگذارند و افزود: در هر شهرستان یک وزیر به عنوان نماینده معین رییس جمهور حضور خواهد یافت.
برگشت حق قانونی درآمد معادن و بومی گزینی دانشگاهها از مسائلی بود که استاندار کردستان گفت در این سفر مطرح می شود تا به سرانجام قابل قبولی برسد.
وی با اشاره به نزدیک بودن پایان سال مالی، خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: پذیرفتنی نیست که یک ریال اعتبار به مرکز برگشت داده شود و مدیران باید از فرصت باقیمانده تا شهریور، برای جذب اعتبار همت کنند.
زارعی کوشا به سفرهای شهرستانی خود اشاره و اظهار داشت: در این سفرها نیازمندی ها و مشکلات در بخش ها و شهرستان‌ها دسته بندی و برای رفع آنها در محل تصمیم گیری می‌شود که نتایج مثبتی در بر داشته است.
وی با انتقاد از مدیرانی که در جلسات موافق مصوبات هستند ولی در عمل خلاف آن عمل می کنند اضافه کرد: این مساله به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چرا که حیثیت مدیریت اجرایی استان زیر سوال می‌رود.