جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۱:۲۲:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲ ساعت ۱۵:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

دستگاه‌های متولی موظف به پایش ایمنی ابنیه‌ها منطبق بر مقررات ملی فنی ساختمان هستند/ جرم انگاری تصرف اراضی ملی موجب جلوگیری از تضعیف حقوق عامه می‌شود

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های متولی موظف به پایش ایمنی ابنیه‌ها منطبق بر مقررات ملی فنی ساختمان هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ شهرام ملکی در سومین جلسه کارگروه استانی ویژه برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز با بیان این مطلب اظهار داشت: این کارگروه در راستای مصوبه دولت و تاکیدات وزیر محترم کشور در خصوص تبیین و اجرایی نمودن دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلند مرتبه تشکیل شده است.
وی افزود: در چند سال اخیر و پس از وقوع حوادث ناگواری نظیر پلاسکو و متروپل و پس از ابلاغ دستورالعمل کنترل ساخت و سازها و رعایت اصول فنی و ایمنی و پایش ساختمانهای نا ایمن به صورت مضاعف در اولویت برنامه ها قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: در بحث بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون مقررات ملی فنی ساختمان، شهرداری ها مکلف به رفع خطر ساختمانها و ابنیه موجود در مناطق شهری و در مناطق روستایی نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیزمکلف به شناسایی و نظارت بر نحوه اجرای این آیین نامه ها در جهت ارتقاء ضریب ایمنی در ساختمانهای نا ایمن و ناپایدار دولتی و بخش خصوصی هستند.
وی در ادامه بر لزوم تسریع در روند گردآوری، تدوین و احصاء اطلاعات ساختمانهای نا ایمن در استان تاکید کرد.
ملکی همچنین از دستگاههای خدمات رسان استان خواست تا از واگذاری انشعابات به ساخت و سازهای غیر مجاز به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی خودداری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازی های غیر مجاز در شهرستان بانه از فرماندار به عنوان رییس کارگروه شهرستان خواست برای جلوگیری از تضیع حقوق عامه و منافع دولتی در بحث جرم انگاری تصرف اراضی دولتی ورود جدی به عمل آورده و افراد متخلف در ترویج ساخت و ساز غیر مجاز را به مراجع قضایی معرفی کند.