جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۰۵:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۶ ساعت ۰۴:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار کردستان: ارتباط دانشگاه با مدیریت کلان کشور و حوزه حکمرانی برقرار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، ارتباط دانشگاه و صنعت را منشا برکات زیادی در همه ادوار دانست و بر لزوم برقراری ارتباط بین دانشگاه و حوزه مدیریت کلان و سیاسی کشور نیز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) در دانشگاه کردستان اظهار داشت: حمایت رهبری معظم انقلاب از جامعه نخبگان و دانشگاهی کشور که با جملاتی تظیر«تا پای جان از حرکت علمی کشور و نخبگان حمایت خواهم کرد»، تکلیف را بر همه مسوولان روشن کرده و وظیفه داریم از رشد شتابان علمی حمایت کنیم.

وی بر لزوم جبران عقب ماندگی علمی و عملی در دانشگاه ها و کشور تاکید کرد و افزود: باید حوزه های جدید علمی را کاوش کنیم و آنهایی که متناسب با نیازهای اصلی ما در کشور و در استان کردستان است را اولویت دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از حرکت دانشگاه ها به سمت نیازسنجی جامعه و کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: باید بر اساس نیازها و نظام مسائل حکمرانی، حرکت کنیم و این مهم مطالبه ما از جامعه دانشگاهی است.
رمضانی با بیان اینکه در فضای نوآوری هم باید نوآورانه تر عمل کنیم، اضافه کرد: نوآوری نباید صرفا به موضوعات اقتصادی خلاصه شود، بلکه نیاز است قبل از پرداختن به مسائل اقتصادی و رونق کسب و کار، موضوع توسعه فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد و سبک فکری، زندگی و مدل اندیشیدن را تغییر داد و نسبت به آفات فکری و فرهنگی مصونیت ایجاد کرد.
وی طرح تانا را در راستای شتاب بخشی به حرکت علمی کشور و حل مسائل دانست و ادامه داد: در قالب همین طرح، ۱۰۴ نیاز دستگاه های استان برای عرضه به شرکت های دانش بنیان احصا و ۶۹ راه حل نیز در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: ما به عنوان مسوول باید از جامعه دانشگاهی مراقبت کرده و توقع داریم نخبگان و دانشگاهیان نیز به عنوان سرمایه علمی کشور، نسبت به این آب و خاک تعصب داشته باشند و از خدمت به مردم کوتاهی نکنند.