سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۹:۳۲:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۷ ساعت ۰۳:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

هورامان با تلاش و برنامه‌ریزی محور اصلی پیشرفت کردستان می‌شود

استاندار کردستان گفت: چشم انداز و طبیعت مسحور کننده اورامان در تلفیق با میراث ناملموس فرهنگ، اصالت، مهربانی و شرافت قوم کرد ظرفیت بی مانندی است که این موهبت بی نظیر را با برنامه ریزی و تلاش به محور اصلی توسعه و پیشرفت کردستان تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جشن بزرگ سالروز ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ثبت  جهانی منظر  فرهنگی هورامان یک اتفاق ناب و کم نظیر است که باید از این ظرفیت برای توسعه کردستان بهره بگیریم.
زاربی کوشا وعده داد که از تجربه و دانش مردم هورامان برای معرفی بهتر توانمندیهای فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جهان استفاده موثری شود.
به گفته استاندار کردستان  یکی از مهمترین محورها و مولفه‌های پیشرفت استان حوزه گردشگری است که در این میان نگین هورامان می‌تواند نقطه درخشان جذب گردشگر باشد به شرطی که امکانات ویژه‌ای برای آن فراهم شود
در جشن بزرگ اولین سالگرد ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان، برنامه‌های شاد و متنوعی برگزار و از لوح ثبت جهانی هورامان توسط استاندار کردستان رونمایی شد.