پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۴۸:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۱۵ ساعت ۲۰:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

کردستان نیازمند طرح جامع هماهنگی امور عمرانی / بسترهای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود

استاندار کردستان به صراحت از معاونین اقتصادی و عمرانی جدید خود درخواست کرد که منشا تغییر و تحولات بنیادین در دوره پیش رو باشند و با برنامه‌ریزی و کار شبانه‌روزی توسعه همه جانبه استان را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در آئین معارفه و تکریم معاونین امور هماهنگی عمرانی و اقتصادی ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) تاکید کرد: دین مبین اسلام بواسطه قیام امام حسین پابرجا مانده است و امیدوارم بتوانیم از راه و سیره آن امام بزرگوار وشناخت ابعاد وجودی آن حضرت سرمشق و الگو بگیریم.
وی با بیان اینکه یکسال از شروع به کار دولت سیزدهم علیرغم همه مشکلات ، تنگناها و گرفتاری های مربوط به دوران قبل گذشته و امروز دولت همه همت خود را برای عبور از مشکلات به کار بسته است به سفر رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و گفت:سفر رئیس جمهور با تلاش همه عوامل، گروه‌ها و شخصیت‌های دارای نفود سفر موفق و آبرومندانه‌ای بود و از محل این سفر توانستیم اعتبارات و مصوبات بسیار قابل توجهی برای استان دریافت کنیم.
زارعی کوشا ادامه داد:وظیفه همه مدیران بعد از سفر رئیس جمهور بسیار سنگین تر است ، چرا که باید با جدیت دنبال اجرایی کردن مصوبات و تامین اعتبارات آن باشیم و همه پیشرفت ها را نیز به مردم گزارش دهیم.
استاندار کردستان انتخاب یک چهره علمی و نخبگانی و از فرزندان این استان به سمت معاونت عمرانی را گامی بلند در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف برشمرد و اظهار کرد:حوزه عمرانی کردستان علیرغم همه تلاش های گذشته نیازمند تکاپو و یک نظام جامع هماهنگی عمرانی است تا با بسیج همه امکانات و ظرفیت ها و با تلفیق علم و تجریه شاهد حرکت های نوین و تاثیرگذار در حوزه عمرانی باشیم.
وی توجه به بخش های آب، راه، شهرداریها، آسفالت راه روستایی، طرح هادی ،جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز و بی رویه و از مهمتر ایجاد تحرک در طرح نهضت ملی مسکن در استان را یادآوری کرد و افزود:پروژه نهضت ملی مسکن از چالشی ترین موضوعات استان به شمار می‌رو که کارهای انجام شده در این بخش به هیچ وجه راضی کننده نیست و تا رسیدن به وضیعیت قابل قبول فاصله زیادی داریم که معاون جدید عمرانی باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.
زارعی کوشا همچنین سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی را نیز از چهره‌های علمی و دغدغه‌مند استان نام برد که دارای سوابق ارزشمند مدیریتی بوده و باید با برنامه ریزی ضمن فعالسازی ظرفیت‌های اقتصادی زمینه حضور فعالانه سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه این استان با همه ظرفیت ها و پتانسیل ها شایسته این ميزان از محرومیت نیست، اظهار کرد: در استان نیازمند تلفیق جامعی میان علم، اجرا و مدیریت میدانی با کار شبانه‌روزی هستیم و معاونت جدید اقتصادی باید پیوند جدیدی میان مجموعه های مرتبط اجرایی و گروه‌های علمی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به کردستان ۲۵۰ طرح اقتصادی با بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرگایه‌گذاری ارزی و ریالی تعریف شده که در میان همه استانها کم نظیر است و عملیاتی شدن این طرحها نیازمند کار جدی و همه جانبه است، اظهار داشت:یکی از مهمترین دغدغه‌های ما جذب سرمایه گذاران قابل و علاقمند به سرمایه گذاری در استان است و هم اکنون در استان نیز ۱۷ مجوز بی نام آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.
زارعی کوشا تصریح کرد:سرمایه گذاران باید احساس کنند که زمینه کار و فعالیت در استان فراهم و ریسک سرمایه‌گذاری پایین است.
در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات شهرام ملکی،  کیومرث حبیبی کیلک در سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان معرفی شد.
همچنین با تقدیر از تلاش های سید کمال حسینی، حامد قادر زاده در سمت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان منصوب و معرفی گردید.

استاندار کردستان در حکم جداگانه‌ای شهرام ملکی را به عنوان مشاور استاندار و مسؤول پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان منصوب کرد.