جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۲۵:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۸ ساعت ۰۲:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مستعد توسعه انرژی های پاک کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کردستان می تواند تبدیل به یکی از قطبهای انرژی های پاک کشور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ کیومرث حبیبی در دیدار با مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کردستان در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرامی استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه کردستان یکی از استان های موفق در مقوله توسعه شبکه برق رسانی به سکونتگاههای شهری و روستایی می باشد در این رابطه نیز می تواند به یکی از استانهای موفق در توسعه انرژی های پاک کشورنیز تبدیل شود.
وی افزود: شرکت توزیع برق با همکاری دستگاههای متولی باید تلاش کنند تا برای کسب رضایت مندی مردم خدمات مناسبی در مناطق شهری و روستایی استان ارائه دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف برق و تلاش برای قانون مندی دستگاههای خدمات رسان زیر ساختی و رو ساختی ، در ادامه گفت: بحث گسترش انرژی های پاک نظیر انرژی خورشیدی، آبی، بادی و سایر انرژی ها به ویژه در مناطق صعب العبور و کمتر توسعه یافته در کنار مقوله صرفه جویی باید در سرلوحه برنامه ها قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در بحث توسعه منطقه ای از جمله در توسعه گردشگری و صنعتی استان بایستی به شاخص های توسعه شبکه توزیع برق نظیر توسعه انرژی های پاک و تجدید پذیرتوجه ویژه ای صورت گیرد.
حبیبی نقش توسعه شبکه انتقال برق در تحقق اهداف توسعه پایدار استان را بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت: در طرح های مهم زیر بنایی در مسیر توسعه همه جانبه استان باید اجرای زیرساخت ها از قبیل برق و سایر خدمات را به صورت دقیق پیش بینی و دستگاههای خدمات رسان به متقاضیان خدمت مناسبی ارائه دهند.
وی همچنین در پایان خواستار تبادل اندیشهای نوین علمی و ارتباط نزدیک مراکز دانشگاهی با دستگاههای خدمات رسان از جمله شرکت توزیع برق استان برای ایجاد تحول اساسی در استان و گسترش نو آوری های دانش بنیان شد.