جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۹:۰۰:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۳۰ ساعت ۲۲:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت رجوع به فرهنگ ناب دفاع مقدس/ تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان /برگ زرین تاریخ ایران در دوران دفاع مقدس ورق خورد

استاندار کردستان هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای بازخوانی و تبیین ارزش‌های این دوران برای نسل جوان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت‌های جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس یکی از حقایق مهم و نیازمند تبیین و مراقبت است تا در هیاهوی رسانه‌ای – تبلیغی و هجمه بی‌سابقه دشمنان به  فراموشی سپرده نشود.
وی یادآور شد: اگر حقیقت و ابعاد گوناگون  دفاع مقدس به درستی بیان نشود  برای نسل نوجوان ما به افسانه‌ای غیرقابل باور تبدیل خواهد شد.
زارعی‌کوشا دفاع مقدس را یکی از درخشان‌ترین و پرافتخارترین  دوران تاریخ ایران نام برد و گفت: گرامیداشت دفاع مقدس فقط  مرور خاطرات آن دوره نیست ، بلکه فرصتی برای بهره‌گیری از گنجینه بسیار عظیمی است که ما برای همیشه و در مسیر تعالی و اعتلای کشور به آن نیازمندیم.
استاندار کردستان در ادامه با استناد  به فرمایشات ، حضرت امام (ره)  در خصوص تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت افزود:  ما همواره  نیازمند تکریم از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت هستیم چرا که امروز بر خوان امنیت و آرامش  حاصل از تلاش، رشادت و بزرگمردی این عزیزان نشسته‌ایم.
وی تداوم مسیر شهدا ،  احیای ارزش‌ها و رجوع به فرهنگ ناب دفاع مقدس را نیاز امروز جامعه برشمرد و اظهار کرد: دفاع مقدس و بزرگداشت آن فرصتی برای عبور از امورات روزمره  و دعواهای سیاسی است تا با بازخوانی گذشته مسیر آینده را ترسیم و نقاط ضعف و ناکارآمدی‌ها را اصلاح کنیم.
زارعی کوشا دفاع مقدس را سرشار از حقایق و مصداق‌هایی دانست که هر کدام از آنها می‌توانند  عامل پیشران و هدایتگر ما به سمت مقصد و هدف‌های والای انسانی و پیشرفت همه جانبه باشند.
استاندار کردستان در ادامه  با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳ هزار شهید انصار و مهاجر کردستان که برای حفاظت از مردم  و مرزهای ایران اسلامی جان پاک خود را نثار کردند، افزود: امروز وظیفه بزرگ ما پاسداشت ارزش‌ها و حفظ دستاوردهای بزرگ شهیدان است که همه وجود خود را نثار استقلال و عظمت ایران اسلامی کردند.