جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۹:۱۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۲ ساعت ۱۷:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

کردستان، استان دوم کشور در ایجاد اشتغال/‌کارخانه بارز از سرمایه‌های بزرگ کردستان است

استاندار کردستان اعلام کرد در شش ماهه نخست سال جاری کردستان موفق به کسب رتبه دوم کشور در ایجاد اشتغال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان، به تعهد استان برای ایجاد حدود ۳۴ هزار شغل در سال‌جاری اشاره کرد و افزود:تا پایان شهریورماه ۲۲ هزار و ۱۱۰ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که معادل ۶۴ درصد اشتعال تعهد شده است.
وی اضافه کرد: کردستان در میزان اشتغال ایجاد شده تا اواسط سال گذشته در رتبه‌بندی کشوری استان آخر بود.
زارعی کوشا در ادامه شرکت بارز را بزرگترین مجموعه تولیدی و واحد صنعتی کردستان نام برد که با بنیان‌ها و ظرفیت‌های مناسب پایه‌ریزی شده و از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان محسوب می‌شود.

وی افزود: کارخانه لاستیک بارز از داشته‌های ارزشمند کردستان است که باید برای توسعه آن تلاش کرده و با حل مشکلات فاز توسعه‌ای آن را نیز دنبال کنیم.

استاندار کردستان پیگیری مشکلات لاستیک بارز نظیر دیون بانکی و رفع موانع صادراتی آن را در گام اول به عهده گروه بارز و هلدینگ شستا دانست و اظهار کرد: در هفته آینده با رئیس بانک مرکزی، رئیس صندوق توسعه ملی و وزیر صمت برای رفع مشکلات این واحد صنعتی دیدار خواهد کرد.
زارعی کوشا مدیریت بومی در لاستیک بارز را نقطه قوت این واحد صنعتی نام برد و از وی خواست یک آسیب شناسی جدی از موانع انجام داده و پیش‌بینی‌های لازم را برای تداوم فعالیت گسترده کارخانه و افزایش اشتغال این واحد را در دستور کار قرار دهد.
استاندار کردستان همچنین از گروه صنعتی لاستیک بارز درخواست کرد نسبت به انتقال حساب‌های بانکی خود به کردستان اقدام کنند، چرا که شایسته نیست این واحد همه خدمات خود را از استان دریافت کند ولی مالیاتش در استان دیگری وصول شود.
لاستیک بارز کردستان هم اکنون با ۷۸۰ شغل مستقیم ۳۰ درصد نیاز کشور به لاستیک را تامین می‌کند و با اجرایی شدن فاز توسعه‌ای آن اشتغال موجود به ۹۷۰ شغل افزایش می‌یابد.