جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۷:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۵ ساعت ۱۴:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

انقلاب اسلامی، یک انقلاب الهام‌بخش بود/ ناامنی بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت است/ سردار سلیمانی الگوی جوانان ایرانی است

استاندار کردستان با اشاره به مقطع تاریخی حساس پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب الهام‌بخش بود که روح وحدانیت را در کالبد جهان دمید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا با حضور در یادواره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در دوره‌ای به وقوع پیوست که به واسطه نگاه‌های امپریالیستی غرب و کمونیستی بلوک شرق، جهان خالی از نگاه توحیدی شده بود و از امت‌های موحد و خداپرست، جز کالبدی بی‌محتوا، جسمی بدون روح و پوسته‌ای عاری از عمق و معنا باقی نمانده بود.
وی افزود: در کشور ما رژیم سرسپرده پهلوی ژاندارم منطقه بودن را افتخار خود می‌دانست و ملت عظیم ایران را که پیش از اسلام نیز موحد بودند به سمتی سوق داد که مطلوب ابرقدرت‌های شرق و غرب بود.
زارعی‌کوشا ادامه داد: حضرت امام (ره)که خود را در مقابل یک تکلیف تاریخی می‌دید قیام کرد و علاوه بر آنکه رژیم وابسته طاغوتی را سرنگون کرد، تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر جهان گذاشت لذا انقلاب اسلامی یک انقلاب الهام‌بخش شد که روح وحدانیت را در کالبد جهان دمید.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: نگاه امام در این انقلاب، محدود به داخل و حتی محدود به امت‌های موحد نبود و اعلام بسیج مستضعفان به این معنا بود که تمام مستضعفان عالم، مخاطب پیام انقلاب هستند.
وی با یادآوری پشتیبانی مستکبران جهان از رییس جمهور قدرت‌طلب عراق، با هدف در نطفه خفه کردن انقلاب، تاکید کرد: دلیل آغاز جنگ تحمیلی این بود که خواستند بگویند در هر گوشه عالم هر ملتی که خواست علیه ظلم قیام کند مانند ایران سرکوب خواهد شد.
زارعی‌کوشا، اضافه کرد: امام خمینی (ره) روح ایمان را در وجود جوانان این مرز و بوم دمید و وعده‌های الهی را برای آنان تداعی کرد لذا دفاع مقدس به عنوان یکی از درخشان‌ترین اوراق کتاب قطور تاریخ این مرز و بوم ورق خورد.
استاندار کردستان، خاطرنشان کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فقط گرامیداشت یک خاطره نیست بلکه گرامیداشت یک حماسه است.
وی تصریح کرد: مردم کردستان در این افتخار بزرگ نقش مهمی دارند و مردم شهرستان سروآباد کار بزرگی انجام دادند هم در دفاع از مرزهای ایران اسلامی و هم در میزبانی از برادران عراقی خود که توسط صدام آواره شده بودند.
زارعی‌کوشا با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، فرمودند باید نگاه به گذشته داشته باشیم و آینده را ترسیم کنیم، گفت: زمانی حتی ابتدایی‌ترین تسلیحات را هم وارد می‌کردیم اما امروز یکی از قدرت‌های نظامی جهان هستیم و این ثمره خون‌هاییست که ۴۲ سال پیش ریخته شد.
وی با اشاره به تبلیغات و سروصداهای رسانه‌های غربی در پی اتفاقات روزهای اخیر، تاکید کرد: دشمن در دشمنی خود بسیار جدیست و آنچه امروز به آن نیاز داریم همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری آنرا برای همه ما واجب عینی قرار دادند.
زارعی‌کوشا با اشاره که فوت خانم مهسا امینی و ورود سریع تمامی مسؤولان کشور برای جلوگیری از اینکه حقی از کسی ضایع نشود، تاکید کرد: همه خوب می‌دانیم، بزرگترین عامل توسعه نیافتگی، ناامنی است و هرکس به دنبال ایجاد ناامنی باشد خائن به مردم کردستان است.
وی عملکرد بابصیرت مردم کردستان در برابر اتفاقات اخیر را مایه افتخار دانست و افزود: صف مردم ما از صف آشوبگران و وابستگان به گروهک‌ها جداست و گروهک‌ها باید بدانند که دست آنها که به نام خلق کرد بیشترین ظلم را به مردم کردستان روا داشتند برای این مردم رو شده است.
استاندار کردستان با محکوم کردن قتل چهار نفر از هم استانی ها در تجمعات اخیر بدست عوامل وابسته به گروهک های تروریستی گفت: کشتن این افراد با هدف دمیدن در آتش اغتشاشات و سناریوی کشته سازی بود.
زارعی‌کوشا با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان، یادآوری کرد: ما در آستانه یک جهش بزرگ در استان هستیم و مسیر این جهش، با یک حرکت کور مسدود نخواهد شد.
وی در پایان با یادآوری رشادت و ایثارگری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که جرسومه داعش را از جهان حذف کرد، به دشمن هشدار داد: سردار سلیمانی الگوی جوانان ایرانی است، همان مردی که آمریکا و همه تروریست ها را به زانو در آورده بود و آن ها هیچ راهی جز ترور ناجوانمردانه وی نداشتند.