جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۵۵:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۷ ساعت ۱۵:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

اولویت‌بندی برای حل مشکلات فوری و اساسی تالاب زریوار/ جدیت در اجرای طرح جامع گردشگری تالاب زریوار

استاندار کردستان خواستار اولویت بندی مشکلات تالاب زریوار و ارائه راهکارهای فوری و عملیاتی برای مشکلات پیش روی این تالاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کمیته استانی برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار، سازمان محیط زیست استان را موظف به مدیریت و پایش تالاب زریوار کرد و گفت: زریوار برای استان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و کم کاری یا ترک فعل ادارات و نهادها و. مسوولان باید از نظارت عالیه و میدانی محیط زیست مغفول نماند.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور محترم و هیات دولت به کردستان اعتبارات قابل توجهی برای ساماندهی وضعیت تالاب زریوار دریافت شده و باید این اعتبارات صرف کارهای اساسی و اقدامات عاجل برای تداوم حیات این تالاب شود، افزود:محیط زیست باید به صورت جدی پای کار باشد و خواسته ها و مطالبات خود را از دیگر ادارات پیگیری و به نتیجه برساند.
زارعی کوشا عنوان کرد: تالاب زریوار و ظرفیت گردشگری و درآمدهای ناشی از آن به تنهایی می‌تواند بسیاری از نیازهای شهرستان مریوان را برطرف کند به شرط آنکه یک سیستم مدیریتی درست در خصوص این تالاب وجود داشته باشد.
استاندار کردستان خواستار توجه جدی به طرح جامع گردشگری در تالاب زریوار شد و گفت:سرمایه گذاران زیادی تمایل به حضور و سرمایه‌گذاری در این بخش دارند، اما ابتدا باید مشکلات و قوانین دست و پاگیر اداری در این حوزه برطرف و تسهیل گری شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های دولت و مدیریت تازه نفس در فرمانداری و محیط زیست شاهد ساماندهی و تغییر شرایط در وضعیت تالاب زریوار در یکسال پیش رو باشیم.
زارعی کوشا در ادامه بر جلوگیری از ورود فاضلاب سه روستای باقیمانده اطراف تالاب زریوار تاکید کرد و گفت: از ۱۱ روستایی که در گذشته فاضلابشان وارد کاسه تالاب می‌شد سه روستا باقیمانده که ضرورت دارد این روستاها نیز ساماندهی شوند، چرا که اعتقاد دارم در نهایت نباید هیچ گونه آلودگی وارد تالاب شود.