جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۲:۰۱:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۶ ساعت ۱۹:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومانی مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان/تحقق ۶۸ درصدی درآمدهای استانی تاکنون

استاندار کردستان از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به کردستان برای تکمیل زیرساخت‌ها و پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان تنها با گذشت ۴ ماه از سفر هیات دولت به کردستان خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در اولین جلسه ستاد استانی لایحه بودجه ۱۴۰۲ عنوان کرد: با توجه به اینکه ما در آستانه تدوین و تصویب بودجه سال آینده کشور قرار داریم ضرورت دارد پیشنهادات استان جمع بندی و  به هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور  ارائه شود تا نقش خود را در راستای رفع برخی چالش‌های بودجه‌ای ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به کردستان دستاوردها و برکات فراوانی به دنبال داشت و برای تحقق کامل مصوبات و دریافت اعتبارات ، دستگاه‌های اجرایی باید تلاش شبانه روزی را سرلوحه اقدامات و کارهای خود قرار دهند ، گفت:با توجه به اینکه ما جزو استان‌های آخر کشور در برنامه سفرهای استانی رئیس جمهور بودیم اما تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از محل آن سفر برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص پیدا کرده است و تا پایان سال نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

زارعی کوشا ادامه داد:پیگیری بخش بزرگی از مصوبات سفر به عهده دستگاه‌های اجرایی است که باید آن را از طریق وزارتخانه‌ها به نتیجه برسانند و در این راستا نیز عملکرد دستگاه‌ها به صورت روزانه و هفتگی رصد و پایش می‌شود.

استاندار کردستان به صراحت گفت که مردم از ما نتیجه سفر و دستاوردهای آن را مطالبه می‌کنند ، بنابراین باید تلاش شود تا مصوبات اجرایی و عملیاتی شود و ما به عینه شاهد تاثیرات مثبت آن سفر در معیشت، اقتصاد و عمران استان باشیم.

زارعی کوشا با بیان اينکه انجام طرحها و پروژه‌های بزرگ با کار روزمره عادی و نامه نگاری به نتیجه نمی‌رسد، گفت:در پایان فصل عمرانی نباید شاهد برگشت هیچ گونه اعتباری از جانب دستگاه‌های اجرایی باشیم و باید سازوکاری تعریف شود که همه اعتبارات جذب و در استان هزینه شود و هر نوع کوتاهی در این خصوص قابل پذیرش نخواهد بود.

مقام عالی دولت در کردستان در ادامه تعهدات درآمدی استان در سال گذشته را هزار و ۱۰۰ میلیارد عنوان کرد که به صورت کامل تحقق پیدا کرد و در سال‌جاری نیز این رقم به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون ۶۸ درصد محقق شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: سهم درآمدهای استان در بودجه باید به صورت واقع بینانه تعریف  و ابلاغ شود ، چرا که بیشتر واحدهای صنعتی بزرگ در استان از معافیت‌های قانونی مالیاتی استفاده می‌کنند و در نهایت فشار وصول این درآمدها متوجه کسب و کارهای خرد می‌شود که این مناسب نیست. 

وی در پایان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست در خصوص میزان حقوق مالکانه معادن به صورت کامل شفاف سازی شود تا روشن شود که میزان پرداخت این حقوقات به چه مقدار است .