جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۴۱:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۹ ساعت ۱۲:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

روز طلایی  راهسازی در شهرستان قروه/ آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه در حوزه راه/ضرورت بیان واقعیت و پیشرفت‌ها برای نسل جدید

با سفر استاندار کردستان به شهرستان قروه و  دو بخش دلبران و سریش آباد عملیات اجرایی چند طرح و پروژه راهسازی در این شهرستان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با بیان اينکه برای بهسازی و احداث راه‌های بخش دلبران در شهرستان قروه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه تعریف و عملیات اجرایی آنها آغاز شد، گفت:تامین اعتبار این پروژه‌ها از منابع مختلف بخش معادن ، ایمیدرو و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گرفته است.
وی افزود: با شروع عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی با این ميزان اعتبار می‌توان گفت که یک روز طلایی و کم نظیر در بخش راه شهرستان قروه به ثبت رسیده  است.
اسماعیل زارعی کوشا ضمن ابراز خوشحالی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت‌ها و معادن بخش خصوصی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی گفت: بعد از ۳ ماه تاخیر برای آغاز این طرح مهم که در رفاه و آسایش مردم بخش دلبران نقش اساسی دارد، گفت: با جدیت و پیگیری‌های انجام شده و اهتمام شرکت طلای زرکوه امروز شاهد کلنگ زنی طرح بهسازی مسیر دلبران به قروه به طول ۲۹ کیلومتر و  با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان هستیم.
وی ادامه داد: شرکت ایمیدرو و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۴۰ کیلومتر راه را در این مسیر و با اعتبار اولیه  بیش از۴۰ میلیارد تومان آغاز کرده‌اند.
استاندار کردستان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه  این پروژه در کمترین زمان و با کیفیت مطلوب به سرانجام برسد و بخشی از محرومیت‌های موجود در این منطقه را جبران کند، اظهار کرد:مردم دلبران از اصیل‌ترین و انقلابی‌ترین اقشار جامعه هستند که در همه صحنه‌های مختلف حضور فعالانه دارند و باید از موهبت‌های خدادادی  موجود در این منطقه به صورت عادلانه بهره‌مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود و در جمع مردم شهر دلبران به اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در خصوص واقعیت ها و پیشرفت‌های کشور برای نسل جوان کشور گفت: وظیفه مسوولان این است که با کار درست و انجام صحیح وظایف، مشکلات موجود را برطرف کرده و بهانه را از دشمن بگیریم، چراکه جهاد تبیین در بستر کارآمدی مدیران قابل تحقق است.
استاندار کردستان اضافه کرد: کسی منکر مشکلات به ویژه تنگناهای اقتصادی و معیشتی نیست که البته ریشه آن هم به خارج از کشور و تحریم‌های سنگین بر می‌گردد، اما امروز به برکت کیاست رهبری در عرصه بین المللی یک قدرت تعیین کننده محسوب می‌شویم.
مقام عالی دولت در کردستان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات خوب در استان طی فعالیت دولت سیزدهم پرداخت و گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، ۲۶ آبان سال گذشته، نرخ تورم در کردستان ۵۰.۹ درصد بود و در رده چهارم یا پنجم کشور قرار داشت.
زارعی کوشا اضافه کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران در پایان مهرماه امسال، نرخ تورم در استان به ۴۴ درصد کاهش یافته که البته مطلوب نیست ولی نسبت به کاهش ۱.۱ درصدی میانگین تورم کشور، روند قابل قبولی است.
وی با اشاره به اینکه اکنون کردستان از لحاظ نرخ تورم در جایگاه ۱۶ کشور قرار دارد، یادآور شد: سال گذشته از لحاظ تحقق تعهد اشتغالزایی رتبه ۳۱ کشور را داشتیم اما امسال با وجود تعهد ۲ برابری، رتبه دوم کشور را داریم.
زارعی کوشا همچنین در محل پروژه روکش آسفالت محور سریش آباد-مهدیجان که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اجرایی شده است، افزود:روستاهای بخش سریش آباد محروم و کمترین خدمات را در بخش راه دریافت کرده‌اند که امیدوارم این پروژه گامی در جهت کاستن از میزان محرومیت‌ها باشد.
استاندار کردستان در ادامه احداث کمربندی سریش آباد را جزو مطالبات و نیازهای زیرساختی این بخش برشمرد و اظهار کرد: با وجود محدودیت و ممنوعیت آغاز پروژه جدید در استان موفق شدیم کمربندی سریش آباد را در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قرار دهیم و برای آن  سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.