شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۲۹:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۳/۳۱ ساعت ۱۶:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

 اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعە کردستان بی نظیر است/ تنها شش دهم درصد تسهیلات بانکی متعلق بە کردستان است

 

استاندار کردستان بە صراحت اعلام کرد اقداماتی که در دولت تدبیر و امید که برای توسعه و عمران استان انجام شده است بی نظیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که با حضور دین پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برگزار شد، گفت: با قاطعیت می توان اعلام کرد که در چند سال گذشتە و در دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار مهمی در توسعە استان افتادە است که در بعد از انقلاب بی نظیر است.

وی با بیان اینکه مفاد و بندهای سند توسعه استان که تحقق آن مد نظر و تاکید وزیر کشور است اجرایی و عملیاتی شده است، افزود: طرح ها و پروژه هایی در استان نیمه کاره رها شده بودند که بعضا متعلق به دو دهه گذشته بودند و در این دولت به نتیجه رسیدند که نمونه آنها سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج، تالار فرهنگ سنندج، جاده مریوان به سنندج، فرودگاه سقز و راه آهن است.

مرادنیا اضافه کرد؛ با بهره برداری از سه بیمارستان در سطح استان، سرانه تخت های بیمارستانی کردستان نسبت به میانگین کشور افزایش پیدا کرد.

استاندار کردستان بیشترین سرمایه گذاری انجام شده در استان را مربوط به بخش آب و امورات زیربنایی در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: ما در تامین آب شرب برای شهرها و روستاها و بخش کشاورزی و احداث خطوط انتقال کارهای ارزنده ای انجام دادیم که آثار آن در سالیان آینده برای مردم مشخص خواهد شد.

مرادنیا افزود: در سال گذشته از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار موجود شرکت ساخت ، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ما هزینه شده است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود اذعان کرد: رئیس جمهور و سازمان برنامە و بودجە در این چند سال همە درخواست های استان را برآوردە کردند کە جای تقدیر دارد.

استاندار همچنین بە سهم اندک استان ازتسهیلات بانکی نیز اشارە کرد و گفت: تنها شش دهم درصد تسهیلات بانکی کشور متعلق بە کردستان کە آن تسهیلات نیز عمدتا توسط بانک های دولتی پرداخت شدە است.

مرادنیا افزود: متاسفانە بانک های خصوصی علیرغم جمع آوری بخشی از منابع استان عملا نقشی در پرداخت تسهیلات در استان ندارند کە این رویە باید اصلاح شود.

وی گفت: مدیران در کردستان تا آخرین از مدت باقیماندە عمر دولت تدبیر و امید با جدیت روند توسعە استان را در همە بخش ها دنبال خواهند کرد.