پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۳۲:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۱۵ ساعت ۲۲:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

درخواست بازگشت اهالی روستاهای متروکه، به دقت بررسی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، تاکید کرد: درخواست اهالی ۲۷ روستای متروکه استان برای بازگشت و سکونت در آنجا، باید به دقت و کارشناسانه بررسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمد ابراهیم زارعی در جلسه کارگروه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، اظهار داشت: در بررسی های امکان سنجی احیای این روستاها باید گردش کار دقیقی تعریف کنیم و بر مبنای آن، دلایل بازگشت افراد، امکانات و زیرساخت ها بویژه تامین آب، به دقت بررسی شود.

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی اخیر و همچنین برداشت های زیاد در برخی نقاط استان و خالی شدن سفره های آب زیرزمینی، با چالش آب مواجه هستیم و در حال حاضر اولویت ما تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان است. 

زارعی در این خصوص افزود: برخی از این روستاها در زمان جنگ تخلیه شده اند ، برخی روستاها به هیچ منبع آبی دسترسی ندارند، اراضی برخی روستاها برای کاسه سدها خریداری شده و امکان کشاورزی و دامداری در آنها وجود ندارد، لذا ما باید مردم را درست راهنمایی و هدایت کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: باید از بروز عواقب ایجاد کانون های جمعیتی که ممکن است امکان خدمت رسانی به آنها را نداشته باشیم، جلوگیری کنیم. 

معاون استاندار در پایان تاکید کرد: اگر پس از بررسی های کارشناسانه، محلی مناسب تشخیص داده شود حتما از مهاجرت معکوس استقبال خواهیم کرد.