پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۶:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۱۵ ساعت ۰۴:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

کردستان ظرفیت بالایی در گردشگری دارد

استاندار کردستان اظهار داشت: کردستان هم به لحاظ تاریخی و فرهنگی و هم از نظر اقلیم و توپوگرافی جزو استان هایی است که ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم افتتاح کاخ موزه خسروآباد که با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایلی که به حوزه گردشگری استان کمتر پرداخته شده، وجود سایه مسائل امنیتی بوده که میشد در استان بیشتر کار شود. 

وی ضمن اذعان به اقدامات جهشی در حوزه فرهنگی و میراث فرهنگی در استان طی سال های اخیر از فعالان این حوزه تقدیر و ابراز امیدواری کرد، طی سال های آینده کردستان به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود. 

مرادنیا همچنین به اقدامات خوب صورت گرفته در استان از جمله برگزاری جشن نوروز (در سطح وسیع و با همت شهرداری) اشاره کرد که به واسطه شیوع کرونا متوقف شد و تاکید کرد: ان شاالله با اتمام کرونا برگزاری این مراسم از گرفته خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه با اذعان به اینکه عمارت خسروآباد سنندج از جمله نیراث های ارزشمند استان و کشور است، خواستار تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای مرمت ،تکمیل و تبدیل آن به موزه توسط وزارتخانه شد و افزود: ما در استان به عنوان یک وظیفه تقبل می کنیم مابقی اعتبار را تامین کنیم. 

مرادنیا درپایان ثبت جهانی هورامان را به عنوان خواسته مردم کردستان مطرح کرد و خواستار پیگیری هرچه بیشتر وزیر در این خصوص شد.