جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۷:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۰ ساعت ۱۲:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

تکمیل زنجیره فولاد جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه افتتاح واحد تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت سپهر صنعت قروه یکی از اهداف مهم استان در را تکمیل زنجیره فولاد خواند و اظهار داشت: معادن یکی از مزیت های مهم اقتصادی و صنعتی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری  اضافه کرد: طی چند سال اخیر تلاش و حمایت‌های زیادی از سوی دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد و تکمیل حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد در شهرستان قروه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای زنجیره فولاد منجر به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای استان خواهد شد، افزود: سرمایه‌گذاری بسیار زیادی برای تکمیل زنجیره فولاد مورد نیاز است که این مهم هم با جدیت در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: اتفاقاتی که در استان در زمینه سرمایه گذاری و زیرساخت ها انجام شده نتیجه  پیگیری و دلسوزی های مسوولان کشوری و استانی است.

واحد تولید کنسانتره شرکت سپهر صنعت آرتا در زمینی به مساحت حدود ۹ هکتار و با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از ابتدای پاییز ۱۳۹۷ کلنگ زنی و خرداد سال ۱۳۹۸ در کمتر از هشت ماه به بهره‌برداری رسید و سال ۱۳۹۹ هم موفق به تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن شد و امروز شنبه هم طی مراسمی  با حضور مسوولان استانی و شهرستانی  به طور رسمی افتتاح شد.