پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۱:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۳ ساعت ۱۷:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

خانه مسافرهای غیرمجاز باید کنترل و ساماندهی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه گردشگری استان، بر ضرورت کنترل، نظارت و ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمدابراهیم زارعی در جلسه کمیسیون امنیت گردشگری استان، اظهار داشت: باید قوانین و مقررات اقامتگاه های گردشگری به طور کامل برای دارندگان خانه مسافرها تشریح و در صورت تخلف و عدم رعایت، با آنها برخورد شود. 

وی شناسایی و ساماندهی خانه مسافرهای غیر مجاز و صدور مجوز برای آنها در چارچوب قوانین، مهم دانست و متذکر شد: نباید کاری کنیم که هتل های استان ورشکست شوند. 

زارعی در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه هر گونه خدمات در حوزه گردشگری نیاز به مجوز دارد بر ضرورت دقت و نظارت بر استاندارد و بیمه خودرو و مسافر خودروهای جابجایی گردشگران و همچنین سلامت و هوشیاری رانندگان، تاکید کرد. 

وی تصریح کرد: باید زمینه فعالیت برای بخش خصوص فراهم باشد و دولت در جایگاه نظارت قرار گیرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در خصوص ورود مسافر از مرز باشماق و سیرانبند به استان، گفت: این مسافران یا گردشگر سلامت هستند یا گردشگران تفریحی و یا دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های استان که لازم است نظارت و کنترل دقیق روی آنها وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی، طبیعی و پزشکی استان، خاطرنشان کرد: کردستان باید مانند همه جای دنیا، از حضور مسافران منتفع شود. 

زارعی با هشدار نسبت به ورود ویروس دلتا (کرونا) در همه استان های کشور، ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت تورها و اماکن اقامتی در استان را یادآور شد.