جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۰۹:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۳ ساعت ۱۷:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

پروژه‌های آب و نیرو در کردستان طی ۲ سال به اتمام می‌رسد

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی ایران عنوان کرد کە پروژه‌های آب و نیرو در این استان شامل سامانه‌های انتقال آب سد ژاوه و آزاد، طی ۲ سال آینده به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حس رضوی  در بازدید مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی ایران از تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج اظهار داشت: با توجه به همراهی و پیگیری‌های بسیار خوب مسوولان کردستان به ویژه استاندار، طرح‌های شرکت آب و نیرو طی ۲ سال آینده به طور کامل به سرانجام خواهد رسید و مردم استان از آن بهره‌‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل همکاری و پیگیری‌های مسوولان استان، بهترین نتیجه از طرح‌های سد زاوه و آزاد عاید مردم خواهد شد، افزود: این طرح‌ها چند سالی است در حال اجرا بوده که به دلیل کمبود اعتبار و عدم پیگیری، به تعویق افتاد اما اکنون پروژه‌ها فعال شده و به زودی به نتیجه می‌رسد.

 رضوی با بیان اینکه شاه‌بیت انجام پروزه ها در کشور کاهش زمان است، اضافه کرد: میانگین اجرای طرح های آب و نیرو در کشور ۱۱سال است، در صورتیکه باید سه ساله تمام شود و این مهم با همکاری مسوولان استان‌ها قابل تحقق است.

مدیر امور مهندسی طرح سد ژاوه نیز  در این بازدید اظهار داشت: سد ژاوه در صورت اجرای کامل آن، ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اطراف و دشت دهگلان را سیراب خواهد کرد.

شهرام محصرنیا اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی کردیم که به یک هزار هکتار از اراضی اطراف سد ژاوه آبرسانی کنیم و برای احرای این طرح، سه هزار میایارد ریال اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با همکاری بانک‌ها این رقم تامین شود.

وی با اشاره به پیشرفت ایستگاه پمپاژ شماره یک طرح سد ژاوه، افزود: سد ژاوه و سامانه انتقال آب آن تا ۲ سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید و برای اجرای این طرح در مجموع هفت هزار و ۷۰۰ میایارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر امور مهندسی طرح سد ژاوه با بیان اینکه سه ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب از این سد به اراضی کشاورزی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: پا آمادگی داریم سد ژاه را آبگیری کنیم، ضمن اینکه طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج تا شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.