جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۰:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۷ ساعت ۲۲:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

سمن‌ها در حوزە تخصصی خود فعالیت کنند/ ۷۳ درصد تشکل های غیر دولتی در کردستان فعال هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد کە سازمانهای مردم نهاد تنها در حوزە تخصصی خود فعالیت کنند و از ورود بە مسائل و مباحث غیر مرتبط پرهیز کنند.

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمد ابراهیم زارعی در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر گفت:  بعضی از تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد به مسائلی ورود می‌کنند که در شرح وظایف آنان وجود ندارد و این مسئله به وجه و جایگاه آنان در میان مردم ضربه می زند.

وی افزود: اگر در  تشکلی حوزه فعالیتش کارهای فرهنگی و اجتماعی است درست آن است که به آن شرح وظایف پایبند باشد و از ورود به کارهای سیاسی بپرهیزد، چرا که کار سیاسی  برای  احزاب تعریف شده است.

زارعی با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد پل واسط میان مردم و دولت هستند و از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنند، افزود؛ همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید این تشکل‌ها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند، زیرا تقویت آنان منجر به کاهش کار دولت و بسیاری از ادارات می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  به بیماری کرونا و،نقش سازمانهای مردم نهاد در یاری رساندن به نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: ما یک بانک اطلاعاتی از افراد و نیازمندان در اختیار داریم و سمن ها از این بانک اطلاعاتی در جهت پرهیز از دوباره کاری استفاده کنند تا اقشار نیازمند بصورت مساوی از کمک ها بهره مند شوند.

زارعی در ادامه به وجود ۵۳۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۳٨۹ تشکل معادل ۷۳ درصد فعال هستند.

وی افزود: ۴۵ تشکل مردم نهاد برای فعالیت در حوزه مبارزه و کاستن از آسیب های مصرف مواد مخدر در استان کردستان مجوز دارند که ۲۵ تشکل آنها فعالیت می کنند.