شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۲۴:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۷ ساعت ۱۵:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

همه استان باید برای روانسازی طرح ملی مسکن بسیج شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، ضمن اذعان به اینکه متولی امر مسکن فقط یک دستگاه نیست، تاکید کرد: همه استان باید برای روانسازی طرح ملی مسکن بسیج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ شهرام ملکی در چهل و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، در خصوص انعقاد تفاهم نامه باشگاه مخاطبان مسکن که در این جلسه میان بانک مسکن استان، اتاق بازرگانی سنندج و پارک علم و فناوری استان امضا شد، اظهار داشت: کار خوبی شروع شده که محاسن زیادی هم در حوزه فنی مهندسی، هم ۱۳۰ صنعت وابسته ساختمان و هم اشتغال دارد. 

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه موارد خوبی از جمله استفاده از فناوری های نوین مطرح شده اما در کنار آن، حضور استاندارد بسیار ضروری است. 

ملکی در این خصوص افزود: اگر می خواهیم کار با کیفیت بالا داشته باشیم باید استاندارد سازی مصالح در کنار بهره گیری از فناوری های نوین، رعایت شود. 

او در ادامه با اشاره به اینکه کردستان از جمله استان هایی بود که هیچ مسکن مهر بدون متقاضی موثر نداشتیم، افزود: بجز واحدهایی که مشکل قضایی دارند، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد مانده که تحویل شوند و امسال پرونده مسکن مهر در کردستان بسته می شود. ‌

معاون عمرانی استاندار، خاطرنشان کرد: سیاستگذاری مسکن با وزارت راه و شهرسازی است اما متولی مسکن فقط یک دستگاه نیست و همه کسانی که می توانند موثر باشند باید همکاری کنند. 

ملکی با تاکید بر اینکه، همه استان باید برای روانسازی طرح ملی مسکن بسیج شود، افزود: بجز سنندج، مریوان و کامیاران که مشکل تامین زمین آنها در شورای مسکن استان مطرح شد، در سایر شهرستان های استان زمین تامین شده است. 

وی دلیل تاخیر استان در اقدام برای اجرای طرح ملی مسکن را بررسی شرایط احراز متقاضیان عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم زمین هایی را معرفی کنیم که نیاز آماده سازی نداشته باشد و اعتبارات ساخت، صرف آماده سازی زمین نشود. 

شهرام ملکی با اشاره به اینکه در کامیاران از ۱۸۰۰ متقاضی فقط ۹۰۰ واحد تامین زمین شده، اظهار داشت: منابع مالی برای خرید زمین در کامیاران تامین شده که لازم است مسؤولان شهرستان با مالکین رایزنی و آنها را برای واگذاری مجاب کنند. 

معاون عمرانی استاندار در پایان سخنان خود در خصوص بازآفرینی شهری اذعان داشت: بازآفرینی شهری به معنای تخریب نیست بلکه به معنای احیای بافت قدیم شهر است.